sminken jeg kjøper selv

– reklame: sponsede produkter coverbrands fra tidligere komersielle samarbeid- 

 

Dere har etterspurt et innlegg som ikke er reklame om sminken jeg bruker nå om dagen. Noen av produktene er sponset for en tid tilbake, men det er ikke til å unngå egentlig, og derfor må innlegget merkes. Men jeg har prøvd å ha en god variasjon, det er jo disse tingene jeg liker best. Jeg har så klart masse annet i sminkevesken min også, haha. Men dette er de som skiller seg mest ut, siden jeg også tar de med meg i små vesker når jeg drar ut på steder. 

En foundation jeg har brukt i flere år, sett at jeg har fått tak i den, er Kat von D sin Lock It foundation. Denne får man kun tak i hos enkelte Sephora-butikker, jeg kjøpte min i Paris for snart ett år siden. Den holder seg godt. Jeg varierer mellom å bruke den, og Milani conceal perfect 2-in1, de er helt like i kvalitet og dekkeevne. Passer om du har tør hud, vil dekke acne, arr osv. For min del kommer det bare an på om jeg er brun eller ikke. Har jeg litt mer farge bruker jeg Kat von D, er jeg litt blekere bruker jeg Milani. Begge to er faktisk så gode at jeg kan bruke dem for å dekke tatoveringer på hendene noen ganger – om jeg skal på besøk til noen som ikke tåler tatoveringer, haha. 

Kat von D er er dobbelt så dyr (minst!), men en flaske holder lengre. Anbefaler begge. 

Det spiller ingen rolle hvor mye jeg tester ut til bryn, billion dollar brows passer best for meg. Blyanten er enkel å bruke, og fargen er helt nydelig – jeg elsker at den er kald, det verste er når brynene mine går i en varmere tone for det passer hverken håret eller øynene mine. Pennen jeg bruker er på 35% rabatt akkurat nå.

Jeg bruker ikke hvit liner, jeg bruker highlighter til brynene på våtkanten. Det holder SÅ mye bedre, så drit i å kjøp hvit liner for der har jeg seriøst aldri opplevd noe bra. Både jeg og Dajana, som er norges beste makeupartist, bruker penner som egentlig er ment under brynene. Min favoritt kommer også fra Billion dollar brows, og er på 30%. 

Når det kommer til øyenskygger har jeg to favoritter for tiden. Kylie Cosmetics The Burgundy Palette elsker jeg, men pass på LANG leveringstid (tror jeg ventet i to måneder, minst) og at du får toll. Jeg elsker også Jeffree Star – Beauty Killer. Den får du kjøpt på coverbrands, så da sendes det innad i Norge og du slipper toll. Stort pluss! Begge er i god kvalitet, matt, holder ut hele dagen og er enkle å blende.

På leppefronten bruker jeg mye Kat von D (kjøpt på sephora – eller for å være ærlig, stjelt fra dajana som har kjøpt på Sephora), Kylie Jenner med Posie K og så klart Jeffree Star. Favoritten fra sistenevnte er Rose Matter  og Mannequin. Elsker seriøst leppestiftene hans! Og fra de andre merkene for øvrig, men de er dyrere og så kommer toll i tillegg. Fordelen med Jeffree er at de selges innad i Norge også, så du slipper å bekymre deg for uventede kostnader. 

Selvbruning vet dere jo at jeg er stor fan av, og det går enda i Jetset Sun for min del. Man kan til og med ta den på etter at man har sminket seg, og resultatet blir fint uansett! Du ser fargen med en gang, og jeg har aldri opplevd å bli ujevn med denne. Lukter heller ikke noe særlig.

Coverbrands har 1-3 dagers levering, fri frakt og retur, samt masse rabatter akkurat nå. Sjekk ut hovedsiden deres HER. Om du er i byer som Paris, Los Angeles, London eller New York er Sephora verdt et besøk, men husk! Det er ikke billigere å handle der enn på f.eks coverbrands når det gjelder de samme merkene. Kylie Cosmetics har jeg også bestilt på flere ganger, men som sagt – lang leveringstid, toll og glossene spesielt blir fort tomme. Men jeg elsker de uansett. På snakk om leppestifter, jeg ble sinnsykt positivt overassket over Barry M Matte Me Up, men den glemte jeg å ta bilde av. Absolutt verdt å sjekke ut, er helt som Kylie sine, og kommer også i KIT. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg