treningen og kostholdet mitt – en ny reise!

– annonse – 

Som dere kanskje har fått med dere har jeg begynt å trene ordentlig. Jeg har tenkt på det en stund, men hver gang har jeg kommet frem til at jeg ikke gidder. Hvorfor? Fordi jeg allerede er slank. Jeg har fått for meg at alle trener for å være slanke (noe som så klart bare er tull), og jeg har ikke noe spesielt behov for å gå ned i vekt. Derimot har jeg behov for å ha det bra, og gjøre noe for psyken min. Da jeg havnet langt ned tenkte jeg at “nå skal jeg gjøre alt for å bli frisk” og trening er en del av det. Jeg var hun som slang i meg en brødskive midt på dagen, spiste noe junk på kvelden, godteri til kvelds og gjerne flere ganger om dagen, energinivået var lavt.. Ingenting stemte, og veien dit og frem til å komme i form virket uendelig lang. Jeg ønsker å bygge selvtilitt, bygge opp kroppen min slik at jeg kan se hva jeg faktisk får til – få litt troen på meg selv, enkelt og greit. 

Genseren jeg har på meg finner du her – den er på 40% akkurat nå. Jeg liker å trene i overdeler som sitter litt løst, og denne var perfekt. Den gjør at fukten transporteres når du for eksempel svetter, derfor kan du ta hardt i på trening uten å føle deg så veldig ufresh etterpå. 


Etter mye frem og tilbake (og at jeg ble pushet av pappa) bestemte jeg meg for å ta tak i treningen. Da begynte jeg også å samarbeide med x-life som ser behovene mine, forstår hvem jeg er og historien min og er derfor den perfekte samarbeidspartner for meg på treningsklær og tilbehør. Vi hadde faktisk et langt møte hvor jeg la frem alle kortene på bordet – hvordan jeg hadde det, hva jeg trengte, hvem jeg ønsket å være både fysisk og psykisk. Jeg var redd de skulle snu i døren og tenke “nei hun syke dama der er det null håp for”, men istedenfor ble jeg motivert og glad. Hele visjonen til selskapet er jo nettopp å løfte opp alle, både de som er godt inne i treningen men også de som ikke helt tør. Som meg! De pusher meg til å lykkes – men ikke nødvendigvis med å bli tynnere og bygge mye muskler, men å bli sterk innvendig og finne gleden ved trening!

Du finner tightsen min HER. Koden opplagtsophie gir 30% rabatt! Denne holder alt på plass når du trener, spesielt magen. Den har veldig god stretch også – normal i størrelsen. 


Skoene jeg har på meg finner du her 

Så, dette er rett og slett en livsstilsendring! Men jeg klarer den ikke alene, derfor har jeg fått personlig trener. Han heter Adrian og jobber på Optimal Trening, et studio som kun har personlige trenere. Det var X-LIFE som fant han til meg også, og vi er en sykt god match. Han anbefales om du ønsker resultater, for han pusher på helt korrekt måte. Jeg har også fått kostholdsplan og spiser helt annerledes enn før. Men shit, jeg føler meg så mye bedre og det er gøy å “forstå” mat på en annen måte. Før var det jo bare for å bli mett eller tilfredstille et behov jeg fikk akkurat der og da – ikke tenke på kroppen eller sinnet.

Jeg skal trene med PT tre ganger i uken, og målet er å bygge et langsiktig og fint samarbeid med X-LIFE som også er med på endringen jeg har i livet mitt. Å ha de i ryggen som heier på meg.. Ja, det er magisk. Og jeg er veldig heldig. 



I morges gjorde jeg yoga før jeg dro på trening, men jeg liker også å tøye hjemme slik at jeg ikke bruker tid av PT-timen min på dette. Jeg vet hvordan jeg tøyer og det er enkelt å finne ut på YouTube om det er noe jeg lurer på. Jeg elsker settet jeg har på meg, fordi det passer til så mye. Ha det under klærne når det er kaldt ute, bruke på trening, bruke når jeg gjør yoga, eller bare slappe av siden det er så behagelig. I tillegg puster det sykt godt. Du finner overdelen her og underdelen her

Å ha treningsdagbok er virkelig undervurdert – men helt genialt. Her fører du opp hva du trener i løpet av 12 uker og det hjelper veldig med å holde oppe motivasjonen, men også se hvordan du kommer nærmere dit du ønsker å være. At jeg – for min egen del – kan se at jeg løfter tyngre så tydelig og tenke tilbake på da jeg skrev de aller første sidene (som ikke er lenge siden) er utrolig gøy! Den er nå på 40% og du finner den her. 

Hååååper flere er med meg for å ta litt tak i livet sitt! <3 Trening kan være gøy! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg