deprimert på vegne av alle

reklame: annonselenke nelly

Klokken har passert midnatt, det er offisielt 18. desember og jeg fyller 23 år – gratulerer med dagen til meg. Hele kvelden har jeg vært litt emosjonell, det går litt i bølger for meg hvor jeg er trist fordi jeg tenker på global oppvarming og hvor slemme mennesker er med dyr, haha.. Og så spinner de tankene videre og jeg er lei meg for alle som er ensomme i julen, alle som er bekymret for at de ikke kan gi økonomisk trygghet til barna sine, alle som får hjertet sitt knust i dag osv. Det høres sikkert teit ut, men jeg kan bli så enormt lei meg for ting som ikke har noe med meg å gjøre at jeg ligger å gråter mange timer i strekk. I kveld kunne ha blitt sånn, jeg får dårlig samvittighet når jeg har bursdag og fordi jeg har et fint liv, når så mange har det vondt.

I kveld føltes det ut som om kroppen veide 100 kg, så jeg la meg på rommet alene en liten stund bare for å “komme ut av det”. Samtidig sortere kjæresten min i skapet mitt (uten at jeg ba om det, jeg trengte det virkelig siden skapet mitt var helt kaos men jeg har ikke hatt ekstra energi til å gjøre noe med det) og han var så fin da han hentet meg på rommet for å vise meg hva han hadde ordnet for min del. Jeg vil nesten grine når jeg skriver det for jeg har vært i så mange kjipe relasjoner, både vennskap og kjærlighet fordi jeg har vært dumsnill og akseptert den kjærligheten jeg har trodd jeg har fortjent – altså svært lite, og like dårlig som jeg har behandlet meg selv. Nå har jeg en som gjør fine ting for meg, små hverdagslige ting uten å få noe annet igjen for det enn at jeg smiler litt på en mørk kveld og han gjør sånne ting for meg hver dag. <3 <3 Og nå har vi akkurat spist vegetar-taco fordi det ønsket jeg meg på bursdagen min. Altså jeg gråter når jeg skriver dette og aner ikke hvorfor haha, jeg klarer vel bare ikke forstå at jeg fortjener å ha det så fint som jeg har det og det føles kjipt når jeg vet hvor mange av dere som sliter?? Det hjelper nok ikke at jeg er trist på vegne av masse fremmede, men jeg er jo glad i dere og blir trist for at jeg ikke kan hjelpe alle. Vit at jeg har det veldig mye dritt jeg også, om det hjelper haha. Jeg har bare hatt ekstremt flaks med alt det eksterne i livet mitt selv om innsiden er mørk. 

(annonselenke) Bursdags-cute og bursdags-deprimert. Genser fra Bik Bok, bukse her

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg