sjukt irriterende folk

Julen er en tid for glede, men jeg bruker som vanlig en del tid på å irritere meg også. Kanskje spesielt nå, som man må være så mye sosial. Det var deilig å skrive denne listen, det er godt å være forbanna, her kommer en liste over ting som er dritt.

🙅🏼 Gjerrige folk. Jeg har full forståelse for at mange har et stramt budsjett i hverdagen og spesielt i julen, men come on. Å krangle over småkroner er så forbanna trist, bli heller hjemme om du har tenkt å dra ned stemningen ved å være gjerrig. Eksempel: en gang spanderte en venninne en shot på meg.. Trodde jeg. For dagen etter våknet jeg opp til meldingen “hei, orker du å overføre 68 kr for den shotten eller?” Eller når man blir invitert hjem til noen i bursdag og verten sier “ok så skal vi alle spleise på en pizza fra peppes? Det blir 28 kr hver” SJUKT stress. 

🙅🏼 Folk som ikke eier det de mener. For å forklare: en blogger skriver et langt innlegg som egentlig er veldig dypt, personlig og bra, sårt om vonde følelser angående livet, eller kanskje man mener noe som ikke er helt politisk korrekt, men avslutter med å skrive “meeeeeeeen vi er alle perfekte som vi er / folk må få være seg selv og vi er alle ulike<3” bare for å ro seg unna, å kjøre safe, i tilfelle noen skulle være uenig. At man MÅ være politisk korrekt fordi man er for feig for noe annet.

🙅🏼 Bekjente som ber meg om å linke låtene deres på bloggen – jeg har ingen god grunn til å si nei, annet enn at det er totalt urelevant for mine lesere OG jeg liker ikke låten din engang. Derfor setter du meg i en ukomf situasjon hvor jeg må si “liker jeg låten, deler jeg. Jeg har ikke delt, så gjør mattestykket sjæl”. 

🙅🏼 Folk som sender meg melding på innboks og spør om jeg kan være med å spleise på brystoperasjonen deres. Nei hva faen.

🙅🏼 SMATTING. Denne er så åpenbar at den sikkert ikke trenger å bli inkludert sånn egentlig, men jeg får seriøst lyst til å banke noen når folk smatter. 

🙅🏼 Fattige sponsormailer. At nettbutikker enda, i 2017, sender mailer til bloggere og spør om man vil skrive om shampoen deres i bytte mot et gavekort på 100 kr. Det hadde ikke engang funka i 2011 da jeg hoppet i taket over alt som var gratis.

🙅🏼 De som snakker i klisjeer. “Alt ordner seg til slutt”, “det er menneskelig å feile”, “grip dagen”, “det viktigste er å tro på drømmene dine”. Jeg får så lyst å spørre hva de egentlig mener – for åpenbart har de ikke peiling på hva de snakker om, og snakker ut i løse luften. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg