lev og fuckings la leve

Oh my god, jeg er så dårlig etter operasjonen. Nei ikke plastisk kirurgi som mange tror, til tross for at jeg har vært ærlig og sagt hva det gjelder. Kan folk drite i.

På snakk om plastisk kirurgi. Er det ikke interessant at det er så sosialt akseptert å “mobbe” folk som har utført inngrep? Vet ikke hvor det kommer fra, men folk kan påpeke størrelsen på leppene mine i hytt og pine, men gud forby at man gjør det samme med noen som er naturlig. Jeg sier bare, all respekt til de som tar steget og fikser på noe de er misfornøyd med, om det er hva de ønsker. Og all respekt til de som aksepterer seg selv slik de er skapt, og er fornøyde med det. Begge deler er OK synes jeg. Lev og la leve, folkens.

Dette gjør meg sikkert til et elendig forbilde, men jeg mener ikke plastisk kirurgi er det egentlige problemet. Det er litt som å klandre våpenet og ikke drapsmannen. Det som er problemet er jo at man sammenligner seg med andre og hele tiden skylder på eksterne ting for at man har det kjipt. Newsflash: lykke kommer innenfra. På ekte. Plastisk kirurgi, penger, status og alt det kan være et pluss MEN det kan også være et jævlig stort minus om du er avhengig av det for å bli lykkelig, for det kommer ikke til å skje. Man gir det for mye makt ved å late som om det ødelegger mennesker, for det betyr at det er enormt viktig. Det er det ikke.  Jeg synes det er helt sjukt at det er sosialt akseptert å jage mer penger, mer status, større hus, fetere bil, men gud forby du ønsker større lepper liksom. 

Point being: plastisk kirurgi har ikke gjort noe annet for meg enn at utseendet ser annerledes ut, og at det – helt ærlig – har vært befriende å gjøre noe kun for min egen del, som jeg likevel har fått mye kritikk for. Om jeg ønsket å bli akseptert hadde jeg ikke operert meg, så det blir feil å si jeg har gjort det for å passe inn i en slags norm. Du blir mobbet som faen i det offentlige om du tar plastisk kirurgi, så å påstå at det blir hyllet.. Hvor da? Og ærlig: det var skuffende å oppdage at større pupper ikke gjorde meg lykkelig den gang jeg var jævlig deprimert, haha, for da betydde det alt for meg. Nå synes jeg ikke det er så big deal lengre og tenker at folk får gjøre som de vil. 

Good night <3 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg