hilsen poeten

Dette består kvelden min av, og den kunne ikke ha vært mer perfekt (sett bort fra at jeg stresser meg ihjel mtp alle tingene jeg egentlig burde ha gjort men så ligger jeg og spiser opp sjokoladekalenderen og ser real housewifes reunion istedenfor, noen som kjenner seg igjen?) Jeg har i det minste fått skrevet et kapitel på boken, og et lite tips til dere som ønsker å skrive bok: start på slutten. Det er – for min del – enklere å jobbe seg bakover, jeg skrev siste kapitel først på den forrige boken og samme nå. Et annet godt tips er å gi seg selv oppgaver for hvert kapitel. Jeg later som det er en eksamen, så på toppen av dokumentet står det “skriv tre sider om den gangen han besvimte på en nattklubb og du måtte dra han med deg i en taxi og du syntes det var det mest romantiske som hadde skjedd. Finn en start og et sluttpunkt. Hold en rød tråd” (for eksempel, så klart basert på hva jeg vil ha ut av akkurat det kapitelet, det der er hentet fra bok nummer to) så setter jeg på stoppeklokke og gir meg selv to timer. OK det høres kanskje ekstremt stressende ut og det er jo muligens ikke så mange av dere som skriver bok, haha.. Men da vet dere i alle fall hvordan jeg gjør det, ha i bakhodet at jeg elsket eksamen. 

Ellers har jeg masse sommerfugler i magen fordi kjæresten min kommer hit i morgen! Jeg fikk den søteste meldingen på innboks fra en leser i går, forresten. Hun bare “du skriver så bra, kan du hjelpe meg å sende nattamelding til kjæresten min?” og jeg gjorde det, haha. Nå skal det sies at jeg er elendig på nattameldinger og for min del er det mest sånn “natta”, men det føltes fint å kunne hjelpe noen. Tips generelt til kjærestemeldinger: det trenger ikke å være så romantisk eller dypt, så lenge det er personlig. Hvorfor er den personen så spesiell for akkurat deg? Skriv akkurat det. <3 

Haha, med vennlig hilsen poeten som plutselig hadde peiling på alt som har med skriving å gjøre. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg