noe å spørre seg selv

Hva ville du gjort om du visste du ikke kunne mislykkes? Hva ville du gjort med livet ditt? Hvilke forhold skulle du hatt? Hvilke av drømmene dine hadde du fulgt? Eller kanskje du ville ha fulgt alle? Kjære deg, vær så snill og tenk over dette. Hva ville du gjort om du hadde en garanti for å ikke mislykkes?

Det er en sykt interessant tanke. Jeg tror en av de fleste redslene i oss mennesker er frykten for å mislykkes, og hvor trist er ikke det egentlig? Om jeg visste jeg ikke kunne feile hadde jeg sagt høyere ifra om hva jeg mener, til og med de tingene som er litt mindre sosialt akseptert – for eksempel i hele diskusjonen om kroppspress. Jeg har de siste årene kanskje rettet meg litt inn etter hva som er “sosialt akseptert” å mene, istedenfor å faktisk si hva jeg selv tenker, innerst inne. Sett bort fra det lever jeg livet mitt som jeg ønsker å leve det, og er ganske uredd. Takk Gud. Men jeg ser veldig mange andre gå igjennom livet sitt med et ønske de aldri tør å fullføre, på grunn av nettopp denne redselen.

Sett gjerne i gang en diskusjon med deg selv, eller den du har i nærheten av deg akkurat nå om nettopp hva du ville ha gjort om frykt ikke eksisterte. GO! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg