er det rart man blir fucka i hodet?

inneholder annonselenke

♥ Jeg har ofte fått høre at jeg som er så operert og har så mye dritt presset inn i kroppen sikkert flyter når jeg er i vann, og siden jeg har selvironien på plass bestemte jeg meg for å poste et bilde av min egen kropp og skrive “visse du at havet kommer til å ha mer plast enn fisk før 2050? Jeg gjør min del for miljøet og putter det i kroppen”. Og så forstår ikke folk hvor jeg vil med teksten. Den er morsom, og jeg er nødt å tulle med min egen kropp på den måten fordi jeg har dysmorfofobi, og veien å gå ved å akseptere seg selv og ikke minst akseptere tvangstanker om å fikse på utseendet etc er for meg vanskelig. Det er jo åpenbart noe galt med meg, det kan jo alle se, haha. Jeg takler det på min måte og det er ved å for det første tulle om min psykiske tilstand og ikke minst finne små, kanskje rare ting ved meg selv som blir vakkert nettopp fordi det er særegent. Jeg er et resultat av vår tid, tragisk nok. Heldigvis har jeg fantastiske folk rundt meg som hjelper meg å se det vakre i meg som gjør meg unik, og i mellomtiden kan de alle bruke meg som livbøyle om vi synker på en båt og silikonet mitt holder oss flytende.

♥ Jeg trenger personlig assistent. Om du kunne passet, send meg melding på instagram! Må bo i Oslo og ikke ha annen jobb eller studie, da det er en fulltidsjobb. LOL jeg er så nørd, haha. Men jeg trenger det skikkelig.

♥ For litt siden var jeg hos en kompis som hadde malt et bilde helt selv, resultatet ble veldig bra og maleriet henger nå hjemme hos han. Kanskje ikke noe spesielt ved det, men dette er en mann som er relativt aktiv på sosiale medier, men likevel hadde han ikke postet et eneste bilde av at han malte eller hvordan bildet til slutt endte opp. Det fikk meg til å tenke på alt man gjør “bare” for å kunne poste om det eller legge det ut noe sted, og hvor viktig det er å gjøre kreative og selvutviklende ting for sin egen del, som man ikke minst holder for seg selv. Det er jo da man faktisk får noe ut av det. Sitter du på gulvet og maler med et glass vin fordi du elsker det eller fordi du vil legge det ut på sosiale medier?

♥ I morges da jeg våknet var jeg enda full fra kvelden før. Jeg måtte le av meg selv da jeg sjanglet meg ut av sengen klokken 07:00 i morges og knapt klarte å møte mitt eget speilbilde uten å få en eksistensiell krise. Hele rommet snurret rundt, jeg hadde dundrende hodepine og lurte på hvorfor i helvete jeg har begynt å drikke igjen. En gang i måneden holder for meg, og da blir jeg helt knekt etterpå. Enten må jeg slutte å drikke helt, eller så må jeg drikke mer for å bli vandt til dette. Jeg ble sittende på det varme badegulvet i to timer før jeg klarte å komme meg noe sted, med tanker som “jeg er fortsatt full og mest sannsynlig kommer jeg alltid til å være det”, for slik føltes formen. Dessuten har jeg vært litt smådeppa i hele dag, men må bare minne meg på om at det er alkoholen som enda sitter igjen. Jeg så forøvrig slik ut:

♥ Jeg gikk tur i dag, ikke for å forbrenne kalorier eller jogge slik man vanligvis gjør, men for å se på trærne og ta på dem. Det høres sikkert fryktelig rart ut men det har en virkelig beroligende effekt på meg, å være i kontakt med trær og planter. Bare se på dem uten å egentlig tenke over hva man ser på, og uten å sette merkelapper på det man ser som “fint” eller “stygt”. Bare observere og være tilstede. Så knipset jeg dette bildet av trærne, så jeg var vel ikke helt tilstede likevel.

♥ Jeg så nettopp på facebook at en litt fjern venninne skal ha barn, og plutselig føles det som om “alle” rundt meg etablerer seg og stifter familie. Eller, ikke alle, for de aller fleste lever jo ganske lignende liv som meg – men Tinashe skal ha barn nummer to, nå en gammel klassevenninne, en av mine nærmeste venninner i Harstad er gravid osv. Akkurat nå er jeg eldre enn mamma var da hun fikk meg, det er sinnsykt å tenke på. Mamma var 12 da hun fikk meg. Neida, hun var 22. Uansett: all denne eksponeringen for barn og graviditet gjør at jeg blir litt trist over at  – det er absolutt ikke noe jeg ønsker meg nå, og jeg kan gjerne vente 10-15 år til med egne barnSå ja, det har jeg tenkt mye på de siste dagene og ikke minst vært ganske trist for. Irriterende, for det er jo ikke noe poeng å “grue” seg på forskudd over noe jeg uansett ikke kan kontrollere.

♥ Til å elske rosa som farge eier jeg svært få rosa plagg. Jeg synes ikke rosa klær er noe fint, og ikke minst ser jeg stygg ut med rosa klær fordi det får frem en slags.. rosa tone i ansiktet mitt, haha. Men denne genseren er en favoritt! Jeg har brukt den i hele dag, og jeg skal bruke den i morgen også (slik det alltid blir når jeg får favorittplagg). Du finner den her, og nå er den på 60% avslag.

♥ På snakk om rosa, nye negler har jeg også. Jeg ordner dem på Lashroom! På bildet holder jeg rundt den mest unødvendige, dyre tingen jeg eier, nemlig en nøkkelring fra Prada. Jeg husker ikke hvor mye den kostet men jeg husker at pappa ristet på hodet.

♥ Jeg har skaffet meg Jodel og leste nettopp at jeg er stygg i virkeligheten. Er det fuckings rart man har dysmorfofobi lurer nå jeg på, haha. TENK DERE SELV! Tenk dere hvordan det er å gå ut døren, usminket og sløv, for å så lese en anonym kommentar fra noen som har sett deg om hvor stygg du er. Enda verre, noen skrev at jeg var stygg MED sminke også. Her står man en time på badet og kjemper med utseendet og så hjelper det ikke. LOL! Sånn bortsett fra det synes jeg Jodel er ganske koselig, folk skriver fine ting om fremmede og kommer med masse gode tips, men stygge ting om meg, da. Barneskolen all over again, jo.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg