disse produktene bruker jeg i håret!

– annonse – 

For et par år siden leste jeg en artikkel om at Sarah Jessica Parker (altså Carrie i Sex and the City) brukte shampoo og balsam som egentlig var beregnet for hester, det skulle visstnok gjøre vidunder for håret. Etter litt googling fant jeg ut at veldig mange kjendiser, men også “normale” personer gjør det samme, det styrker håret på en helt annen måte. Jeg var rask på avtrekkeren og nærmest småløp til nærmeste hestebutikk og kjøpte inn alt det nødvendige (nei, jeg tuller ikke!) og jeg likte det godt.. Helt til jeg skulle teste ut på extensions, og det gikk rett til helvete. Dyrt er det også!

Men så kom jeg over merket Mane N Tale som er inspirert av det samme, altså nettopp hårpleie for hester, men nå tilpasset for mennesker. Både shampoo og balsam er fine i pris (89 kr per stk – jeg har i tillegg rabattkode på 20%, se nederst i innlegget). Det som er så unikt med dette merket, og generelt produkter som egentlig var tilegnet hester, er hvordan det beskytter og styrker – mot både miljø, sol og vind, slitasje etc. Det gjør også at håret skinner skikkelig fint! OG, det funker på extensions. Du finner shampoo her, og balsam her. Jeg vil generelt anbefale dere å sjekke ut produkter for hår som egentlig er tilegnet hest (men tilpasset mennesker, om ikke kan man få reaksjoner etc). 

Min absolutte favoritt på hårstyling er egentlig alle tørshampooene fra Batiste, men akkurat nå bruker jeg Floral & Flirty Blush. Uten tvil verdens BESTE tørshampo! Absolutt ingenting, og da mener jeg ingenting jeg prøver kan måle seg.  Den lukter godt, og gir i tillegg masse volum til håret. Jeg tuperer ALDRI håret, men bruker heller denne. Bed Head Masterpierce Massive Shine er en hårspray som gir glans, jeg elsker å bruke denne når jeg skal ha en stram hestehale for eksempel. Da er det kjipt om håret ser fettete ut, er det ikke? Denne motvirker nettopp det. I tillegg om jeg krøller håret, så slipper man at det ser stivt ut.

Og på snakk om hestehale: bruk hårstrikk som ikke river ut masse hårstrå, slikt blir håret tynt av. Det var det viktigste tipset fra min frisør, på hvordan ikke miste unødvendig mye hår. Blax Hårstrikk glir rett inn og ut av håret, uten å ta med seg ett eneste hårstrå.

Pukka Castor Oil har jeg skrevet om før. Denne har jeg brukt i et par år for å få brynene til å vokse (og med helt sinnsyke resultater!), men den skal visstnok funke i håret også. Jeg har ikke testet ut dette lenge nok for å se resultater på håret, men jeg VET jo at den funker på bryn. Det jeg gjør er nå er å massere Pukka Castor Oil inn i hodebunnen, legge en håndduk over hodet, og så sove med den over kvelden. Gleder meg til å se resultat! 

Tangle Teezer er en genial hårbørste å bruke, spesielt om du sliter mye med floker. Den er også perfekt på extensions! Den sliter dessuten mindre på håret enn en normal hårbørste. 



Et par av produktene i innlegget er allerede på tilbud, men om dette ikke gjelder din favoritt – fortvil ikke, for jeg har rabattkode! HAARSE20 gir 20% rabatt på alle hårprodukter, og er gyldig ut 21.09.2017. 💋 Du finner alle hårprodukter HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg