led meg ikke inn i fristelse

annonse – 

På fredag skal jeg på premieren av filmen Thelma, som sies å være en av de beste norske filmene noen sinne, og ikke minst Norges oscarkandidat! Både VG, Dagbladet og Stavanger Aftenblad triller terningkast 6, og Aftenposten kaller filmen “en klasse for seg selv”. Jeg så den for første gang for et par måneder siden, og kunne ikke vært mer enig. Jeg er så stolt samarbeidspartner og gleder meg så mye til helgens premiere, og at dere alle skal få se. Og bare sjekk de kule t-skjortene som har blitt designet i ære for filmen! Lett en ny favoritt i klesskapet. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg legger ved traileren under, men kort fortalt handler filmen om Thelma som flytter til Oslo, og som kjapt befinner seg i en konflikt mellom følelser og det hun ser på som fornuft. Hun kommer fra en streng kristen familie, med foreldre som er veldig overbeskyttende, samtidig som hun selv forelsker seg i en jente og vil utforske et nytt liv i Oslo. Filmen er både skummel, spennende, trist og engasjerende, jeg kjente meg igjen i mye av tematikken som ble lagt frem her.


Du kan bestille billetter til filmen HER!

Selv tar jeg med meg Joakim, jeg har snakket så mye med han om filmen at han har skyhøye forventninger, men jeg vet de kommer til å innfri. Jeg har et par venninner som fikk se filmen på forhåndsvisning og alle er enige med meg – tidenes norske film! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg