visualisering, the secret og målsetting

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den første boken de fleste snakker om når det kommer til det spirituelle er “the secret“, som også var den aller første jeg leste for et par år siden. Det er mange av dere som spør meg om den boken fordi jeg nevnte den en del for et par år siden. Den handler kort fortalt om loven om tiltrekning, det vil si, det du ønsker deg kommer til å skje. Om du ber universet om å bli rik, så kommer du til å bli det. Om du ønsker deg hardt nok å være velykket, å ha en fin bil, å ha jobben du ønsker deg, så kommer det til å skje.

Dette er på sett og vis sant. Jeg har drevet med loven om tiltrekning siden jeg var liten uten å egentlig vite det. Jeg visualiserte at jeg skulle være på senkveld (dette skriver jeg om i boken min “forbilde”), jeg visualiserte at jeg hadde kjent blogg, at jeg hadde leilighet i Oslo, at jeg hadde fine klær.. Altså, jeg så det for meg, og levde livet mitt i hodet som om jeg allerede hadde disse tingene. Hver dag så jeg på bilder av Oslo, klær jeg ønsket meg, øvde på å bli intervjuer, å skrive autografer.. Alle mine drømmer har kommet i oppfyllelse, og jeg hadde allerede levd ut alle mine drømmer før de skjedde, om det gir mening.

Men, det er også her mange tar feil, og det er også her “the secret” feiler med å gi gode poenger (i tillegg til at boken er skrevet på en kjedelig måte, med merkelige fonter og stygt design, haha). Du kan ikke bare sitte på rumpa og ønske deg ting, og så kommer de til å skje. Uansett hvor hardt du ser det for deg, og uansett hvor hardt du ønsker det, så kommer det ikke til å skje av at du ligger i sengen og drømmer deg bort. Det virker som om noen tror det, at du bare kan dagdrømme deg til suksess men slik er det selvfølgelig ikke. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg skal ta et eksempel med sport. Om du ønsker å bli verdens beste fotballspiller, må du tenke “jeg skal bli verdens beste fotballspiller, det finnes ikke noe alternativ”. Hver gang du føler på en liten tvil, må du se for deg at du er verdens beste fotballspiller, hvordan det ville ha føltes å score mål i VM, hvor du skulle bo, hvor stolt familien ville ha vært av deg, etc. Og så må du tenke “hva ville verdens beste fotballspiller ha gjort NÅ?”. Jo, verdens beste fotballspiller ville ha vært ute å trent, ikke sittet på sofaen og visualisert ene og alene. Du må gjøre valg som fører deg til målet ditt: trene mer, spise bedre, drikke mindre, leve rett og slett som OM du er verdens beste fotballspiller. Om du får dette printet inn i hodet ditt tar du alle valg i livet basert på drømmen din. 

Så, egentlig er det mest en teknikk for å motivere seg selv til å jobbe mot målene sine, for min del i alle fall. For meg fantes det ikke noe annet alternativ enn livet jeg har nå, fordi jeg ønsket det så sterkt – og derfor jobbet jeg også mot det. På dager hvor jeg føler meg demotivert er det fordi jeg ikke har noe nytt mål jeg klarer å se for meg. Et enkelt tips for å komme i gang kan være som følger: kle deg for jobben du skulle ønske du hadde. Jeg kledde meg som en blogger på skolen, for å si det sånn haha. Jeg hadde høye hæler, solbriller inne, extensions, solbrun hud.. Og skilte meg veldig ut. Men, det hjalp faktisk på motivasjonen, uansett hvor teit det høres ut.

Men, det jeg egentlig ville si: the secret handler mye om materialistisk lykke, du skal ønske deg ting og søke lykke i noe som ikke er på innsiden av deg selv. Jeg tror man egentlig aldri vil bli lykkelig av å ha en fin bil og mye penger, ikke av det alene i alle fall.. Det finnes mange fine bøker du kan lese om du ønsker å bli i kontakt med deg selv. Det er en enormt fin og givende reise å være på, når man innser at alt ordner seg. Og ikke bare det, man lærer seg bedre å håndtere kriser, problemer med venner og familie, kjærlighetsforhold blir bedre.. Ja, listen er lang. Jeg vil gjerne anbefale power of now og the munk who sold is ferrari for en enkel start ♥ Nå skal jeg begynne på Conversations with god, jeg skal gi en oppdatering på hvordan den er! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg