hvorfor trene på morgenen

I det siste har jeg vært flink å trene på morgenen, det sklir alltid ut når jeg har kjærestebesøk men i dag dro vi faktisk på en kort joggetur i regnet. Jeg ble så mye fortere sliten enn jeg pleier å bli, men de siste dagene har ikke akkurat vært sunne mildt sagt. Det var uansett så deilig å ha gjort! Å trene før frokost gjør at jeg føler meg helt fantastisk ut dagen, og det trenger ikke være hard trening i det hele tatt. Om jeg har en stressende eller lang dag velger jeg å stå opp 2 timer før istedenfor å trene sent på kvelden for jeg vet jeg kommer til å være helt ødelagt mot slutten av dagen og velge sofaen – og det kan jeg jo heller gjøre med god samvittighet om jeg får til å trene på morgenen! 

Om du trener på morgenen (om så bare en gåtur på 30 minutter) blir du gladere og mer effektiv, du forbedrer forbrenningen og søvnkvaliteten i tillegg til at du sender ut endorfiner som gjør deg glad. 

Hvordan få tid: 

♥ Planlegg dagen før. Hva skal du trene, hvor lenge, og hvor skal du? Treningsstudio eller ute, og isåfall hvilken løype? Om du trener via app, hvilken skal du bruke og hvilket sett skal du kjøre igjennom? 
♥ Forbered frokost dagen før! Min favoritt er chiapudding, jeg legger ved oppskriften jeg bruker over. Smoothie er også noe du kan lage dagen før. 
♥ Legg deg tidligere! Man trenger minst 7 timer søvn, jeg liker å sove 9 timer. Minst, hehe.
♥ Tenk på all tiden du mest sannsynlig bruker i løpet av en dag på å kun sitte i sofaen, scrolle på instagram, se i veggen, se på en serie.. Dette er tid du kunne ha brukt på noe annet som faktisk gir deg noe etterpå.

HER finner du 45 ulike måter å lage Chia Pudding på. Perfekt frokost etter trening. Photocred: Choosing Raw. 

Hvordan du kan motivere deg selv: 

♥ Tenk på hvordan du føler deg etter. Å komme inn, ta en varm og lang dusj, spise en god frokost som smaker ekstra godt på grunn av treningsøkten, følelsen resten av dagen, hvor god samvittighet du får osv. Å visualisere hvordan jeg kommer til å føle meg hjelper alltid for min del. 

♥ Ja, det føles helt jævlig de første minuttene når du sitter i sengen og lurer på om du skal gidde, men bare GJØR det så lover jeg deg at følelsen slipper taket så fort du er utenfor huset i frisk luft og i morgensolen, før byen rundt deg har våknet. Om du har veldig vanskelig for å komme deg opp, kan det hjelpe å trene med en kompis. Det er en så koselig start på dagen!

Lykke til! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg