“alt for oppmerksomhet”

Vi er i Nice! Sykt nice, hehe.. Jeg bestilte denne turen i januar og det har altid føltes så fjernt, men plutselig er vi her. Riktignok kom ikke kofferten min med, noe som er ganske utrolig siden vi ikke hadde mellomlandinger og jeg var på Gardemoen over to timer før flyet skulle gå. Sånt skjer, men jeg er uten sminke, klær og hele det kjøret der. Passer egentlig greit, for da kan jeg slappe helt av i kveld med god samvittighet 🙂

Vi har så klart snakket en del om #mornajensen videoen vår nå som vi er her, og blitt veldig engasjerte begge to. Det var noen som kommenterte noe sykt kult på facebooksiden min, nemlig “å kalle denne videoen mobbing er et hån mot alle som har blitt mobbet”, og det er helt sant! Og: jeg har aldri lagt meg selv frem som et offer. Jeg har sagt ifra når ting er feil, og delt mine erfaringer med mobbing tidligere, men jeg har aldri vært stakkarslig eller forventet å få fordeler på grunn av det. Jeg gjør heller ikke “alt for oppmerksomhet” som noen så fint legger det frem, men jeg liker å bruke stemmen jeg har til å gjøre drøye og kule ting som forhåpentligvis kan bety noe. Om jeg gjorde alt for oppmerksomhet ville jeg ha laget en såpeopera ut av mitt eget liv – altså oppmerksomhet for oppmerksomhetens skyld. Jeg kan heller ikke få presisert nok mange ganger at dette er gjort uten noe politisk parti i ryggen, det hadde aldri vært mulig. Mange av kommentarene blir for dumme.. Er dette mobbing er enhver standup-komiker eller politiker i Norge også en mobber. Det blir et for billig motargument, mener jeg. Men herregud, folk er så kjedelige og pripne! Jeg kan ikke FORSTÅ at folk blir “såret” av det her, og tro meg: Sylvi og Siv er to beinharde damer som ikke blir personlig påvirket av dette, de tåler dette helt fint, hadde jeg trodd noe annet ville dette aldri ha skjedd.

Dessuten: korset i videoen er ikke for å håne en religion, det er fordi Sylvi alltid løper rundt med det korset sitt og fremmer kristne verdier som om de går hånd i hånd med å være ekskluderende ovenfor seksuelle preferanser eller hvor man kommer fra. Jeg driver ikke med blasfemi og tråkker ikke på noen religion, det er rett og slett bare fordi HUN alltid benytter seg av korset som et slags politisk argument som ikke er forenelig med det hun egentlig sier. Provokasjon, provokasjon.

NOK OM DET. Nå skal jeg ta en powernap.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg