Min historie i Oslo + vinn en måned gratis husleie!

Annonse

Nå skal jeg fortelle dere litt om min “historie” siden jeg flyttet ut hjemmefra! Det er faktisk flere av dere som har etterspurt et slikt innlegg, og jeg gleder meg til å fortelle dere om stedene jeg har bodd og hvordan det har vært for meg. 

PS! Nederst i innlegget kan du vinne en måneds gratis husleie! Konkurransen er i samarbeid med Uninite, en tjeneste for unge som søker leilighet, kollektiv eller noen å bo med. Verdt å sjekke ut! Deres mål er å bedre boforhold for unge, jeg digger at de har det i fokus. Klikk her for å delta i konkurransen. 


MARS 2014 – Jeg kjøpte min første leilighet! 

 

I april 2014 vant jeg budrunden på leiligheten som skulle bli min første, og her bor jeg enda. Det var med sommerfugler i magen og stjerner i øynene jeg satte kurs mot hovedstaden for mitt nye liv. Den våren flyttet jeg inn sammen med min ex Mathias, som jeg hadde vært av og på med i et par år på dette tidspunktet. Vi hadde noen fine måneder sammen i leiligheten, hvor hverdagen gikk sin gang med klesvask, matlaging, støvsuging, mye latter og den første følelsen av frihet og starten på voksenlivet. Forholdet tok slutt et par måneder etter, og jeg ble sittende igjen alene. Dette var så klart veldig tungt for meg, og leiligheten var et sted jeg ikke trivdes så godt i lengre. 


SOMMER 2015 – MIN TID I KOLLEKTIV! 

Jeg fikk en ny samboer etter fire måneder, som da også ble min kjæreste etterhvert (han svenske som vi ikke nevner navnet til, haha). Følelsen av å ikke trives hjemme satt enda igjen hos meg, og jeg bestemte meg for å pusse opp badet som en “løsning” på problemet. Da måtte jeg flytte inn i kollektiv, for man kan ikke bo i en leilighet uten bad. Og FOR et stress det var! Jeg ante ikke hvor jeg skulle gå, eller hvor jeg skulle finne et kollektiv som passet for meg. Heldigvis hadde jeg flaks og en venninne fikk et ledig rom i kollektivet hvor hun bodde. Det var en stor kontrast å gå fra en relativt romslig leilighet til et lite rom jeg hadde alene, som på toppen av det hele var ganske skittent da jeg flyttet inn med støv over alt. Men jeg trivdes, og gjorde det til mitt eget. 

Jeg bodde kun i kollektiv en måned, men jeg må si det var ganske koselig og en tid jeg noen ganger savner. Det var fint å bare kunne gå over gangen og så møte sin beste venninne, samtidig som jeg kunne trekke meg tilbake på mitt eget rom. Kollektivet vårt hadde to etasjer, en fin veranda og to bad (jeg hadde eget). Jeg kunne ikke ha vært mer heldig med hvor jeg havnet 🙂


VÅR 2016 – EN VENNINNE FLYTTET INN. 

Da våren 2016 kom gikk både jeg og min venninne Ariel igjennom et brudd. Hun sto da uten sted og bo, og jeg var plutselig alene i leiligheten nok en gang. Jeg åpnet døren min for henne, og vi hjalp hverandre igjennom en vanskelig periode. Vi bodde sammen i tre-fire måneder, og jeg synes vi klarte det helt fantastisk med tanke på at vi måtte dele seng, haha. Det er det sikkert ikke så mange venninner som gjør i en så lang periode. 

 

 


Eneste bildet jeg fant av oss som sover sammen er det helt til høyre her. Det var så  koselig! 

Hverdagene våre besto av å se en ny episode Kardashians hver mandag, røyke sigaretter ut vinudet, gå tur med hunden min Charlie og snakke om alt mulig. Vi hadde noen skikkelig fine kvelder i sofaen sammen, og det var virkelig gull verdt å ha henne i den perioden. Etterhvert ordnet det seg med Ariel og exen, og hun flyttet inn sammen med han igjen. Det føltes tomt å være alene i starten, men etterhvert ble jeg også takknemlig for å ha egentid i leiligheten igjen. Og siden den gang har jeg faktisk bodd alene, noe som er litt sykt å tenke på! Over ett år har det nå gått i leiligheten min.


SOMMER 2016 – ROTLØS EKSISTENS.

 

 

Sommeren 2016 mistet jeg meg selv litt, som dere allerede vet. Jeg flyttet da inn hos frogner house apartments sammen med min venninne Louise, riktignok for bare litt over en uke. Jeg og Louise hadde det fantastisk og arrangerte hyggelige middager for felles venner. Likevel hadde ingen av oss en god følelse perioden vi bodde der, begge hadde ekstreme mareritt hver natt og er enda overbevist den dag i dag om at leiligheten vi bodde i hadde en overnaturlig kraft over seg. Ikke vet jeg, men man bare følte det med en gang man kom inn der, og spesielt i søvne… Skummelt! 


NÅTID – EN NY START!

Jeg har pusset opp hele leiligheten min, bor alene, trives enormt godt med det og tenker å bli i denne leiligheten minst ett år til. Hverdagen min her består stort sett av å vaske (jeg har blitt besatt av det), lese masse, se dokumentarer, sove alt for lenge og være alen. Jeg er mye alene i denne leiligheten, og det er nok et tegn på hvor godt jeg trives. Den er MIN.

 

 


 


KONKURRANSE – VINN EN MÅNED GRATIS HUSLEIE: SJEKK UT VIDEOEN NEDENFOR. 

 

Dette innlegget er skrevet i samarbeid med Uninite, en tjeneste hvor du kan finne leiligheter, hybler og mennesker å bo sammen med – en side jeg definitivt hadde benyttet meg av om jeg havnet i samme situasjon en gang til! Hovedfokuset til Uninite er å øke bokvaliteten til de unge i samfunnet – og som sikkert flere har erfart, det er nødvendig. Det finnes alt for mange unge som blir lurt inn til å betale masse penger for leiligheter som ikke holder kvalitet, og DET er jo skikkelig kjipt.

Sjekk ut Uninite HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg