om jeg kunne endre en ting

Jeg legger sjeldent ut bilder av antrekk, og det er helt ærlig fordi jeg er så lav og ser – om mulig – enda lavere ut på bilder. Ikke at det gjør noe å være liten, men om jeg kunne endre EN ting på meg selv så ville det ha vært høyden. Den følelsen når blogglesere på 12 år kommer bort til meg for å ta bilde, og jeg ender opp i froskeperspektiv å må stå på tå slik at vi alle skal få plass i en selfie, haha.. Og jeg gidder ikke høye hæler hele tiden, i Oslo er det så mye brostein og å halte seg bortover der for å kompensere for høyden er ikke verdt det.

Uansett, i dag har jeg sett ut som jeg alltid gjør: kledd i sort, og med sneakers på. Kjolen er mormor sin og over 30 år gammel, jeg er skikkelig glad for at jeg får plukke fritt fra hennes gamle klær når jeg besøker. Jeg skal definitivt ta vare på mine mer “spesielle” antrekk, som ting jeg har båret på rød løper, slik at mine barn kan få glede av dem en dag. Da skal jeg fortelle at “mammaen din var kul en gang skjønner du” og så kan de himle med øynene og bli flaue. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg startet dagen med sminke hos Dajana, løp noen ærender og møtte min venn Henrik for en spontan kaffe i solen (og vinden). Det var godt å snakke med denne solstrålen av et menneske igjen, som jeg møtte under overfladiske omstendigheter (vixen blogawards), men som har blitt en god venn på et dypt nivå. Det er sikkert kjedelig å høre meg repetere det hele tiden, men vi snakket generelt sett bare om hvor bra livet er. Hvor langt nede man har vært, men hvor sterkt man kommer ut av det. At man aldri sluttet å drømme, og at man fant til slutt. Jeg er så heldig som får se gode venner gjøre det bra, og ha mennesker rundt meg som inspirerer til å gjøre det bedre for meg selv, og de rundt meg. Den største gaven man kan gi til noen er å være tilstede, følge med på hva folk sier og gi en ordentlig respons – synes jeg. Og det har jeg så mange som gjør for meg, takk Gud for det. Mine venner er mitt alt <3 Jeg har vokst opp periodevis uten venner, og setter kanskje ekstra stor pris på sosial omgang med folk, men ja.. Point being: jeg vet hvordan det er å være på begge sider, og ting kan alltid snu, så ikke gi opp. Aldri. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vi satt på Steam (ligger på egertorget) som egentlig ikke er et sted å applaudere sånn vilt over, men smoothien deres Bring Meg Bær er helt fantastisk. Smak den og du blir avhengig.

OJ SHIT POMMES FRITES nå tordnet det nettopp enormt utenfor og jeg ble redd, så jeg runder av dette blogginnlegget og gjemmer meg under dynen. Vi snakkes! 

7 kommentarer
    1. Elsker at du er så vis. At du viser så fine sider av deg selv. Jeg har også vært på begge sider, og jeg har kanskje to gode venner som jeg kan være sammen med. Ellers har jeg ikke noen. Jeg er heldig som har samboeren min og familien, men utenom det er det ikke så mange.

    2. Jeg har forresten sendt deg et par meldinger på Messenger, men forstår at de ikke kommer gjennom hos deg 🙂 Hadde blitt glad om jeg en dag får svar <3 Klem til deg

    3. Du er fantastisk, det syns jeg i allefall. En dame som man kan lære av, appelere seg til, leve med og kose seg med hva du har og si til oss.

    4. Heier på Sophie <3 syntes du er skikkelig tøff og er flink til å balansere ærlighet med å være smart ved å ikke legge ut aaalt for mye personlig om ting som skjer i livet ditt (Selv om jeg ærlig er glad i litt gossip hehe) !! Du er helt rå 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg