day vs night sminkelook

annonse

 

Å ha en sminkelook på dagen og så en annen på kvelden kan virke komplisert, spesielt nå på sommeren hvor de fleste bruker litt mindre sminke på dagtid. Men, det trenger ikke å være hverken vanskelig eller innebære mange ulike produkter! Likevel er det greit å variere litt, i mørket kan man kjøre på med litt mer sminke og en litt mer “mystisk” look, og på dagtid foretrekker i alle fall jeg litt mer rosa, lys brunt og glød. Jeg skal vise dere mine favoritter, med en rabattkode nederst i innlegget! 

 


DAG

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Som nevnt over liker jeg å bruke litt lettere produkter på dagtid, og det skal gjerne ta kort tid å sette sammen looken. Jeg synes jeg ser ganske søt og uskyldig ut her? Hehe 😉

 

💋 På dagtid elsker jeg å ha glød i kinnene, og da gjerne litt rosa. Men, ikke FOR rosa! Det skal se naturlig ut, som om man har vært ute en dag i litt frisk luft. Milani Illuminating face powder kan brukes til så mye, blant annet highlighter, markere kinnbeinene og som blush, og den er så fin! Lett på huden, og ser naturlig ut som er et MUST for min del. Bonus! Den er faktisk også fin å bruke rett over leppene, da ser de større ut.

 

💋 Jeg bruker NYX  3-in 1 Brow Pencil, fargen Espresso på brynene. Dette er en nyhet og jeg har derfor ikke brukt den så lenge, men OM jeg er fornøyd! Den funker jo like greit både dag og natt. Stort pluss for å være enkel å bruke, i tillegg til en farge som passer meg perfekt. Det er så vanskelig å finne brynsprodukter som ikke er for varme i tonen, synes jeg. Denne passer enten du er mørk eller lys, også midt i mellom som jeg er nå. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

💋 På lepper har jeg falt skikkelig for merket Burts Bees, alle leppeproduktene jeg har fra dem gjør leppene myke og gir en fin farge i tillegg. Selv om den ser naturlig ut er det ett av få leppeprodukter hvor jeg ikke føler for å bruke lipliner under, den legger seg fint uansett. Denne leppestiften har også 8 timers holdbarhet, og det kan jeg faktisk skrive under på. Holder hele dagen! Fargen jeg bruker heter Blush Basin. Anbefaler dette merket på det varmeste.

 

💋 Jeg bruker faktisk kun disse produktene i tillegg til foundation (den jeg bruker finner du HER, men jeg har valgt å ikke inkludere den i innlegget siden jeg har skrevet om den så mange ganger før). 

øyenskygge dag & natt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

💋 For øyenskygge bruker jeg samme palett både dag og natt, nemlig BH – Cosmetics Eyeshadow Palette. Det er så digg å ha funnet en palett som kan brukes til så mye! Det virker kanskje “unødvendig” å ha en stor palett med mange farger som ligner på hverandre, men tro meg – det er viktig å ha nyanser med bare litt ulik tone for å kunne bygge opp en fin look på øyenskygger om man skal gå litt mer drastisk til verks. Sjekk ut enhver youtuber og du vil forstå hva jeg mener! Den er perfekt for naturlige toner, men også litt mer dramatisk etterhvert.


 

NATT

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

På kveldstid liker jeg å ta litt mørkere skygger samt lepper. De to fungerer godt i kombinasjon selv om mange velger å kjøre enten eller, så lenge fargene er i litt samme nyanse. Jeg liker også mer highlight som virkelig popper frem på dansegulvet, hehe. Og mer markerte kinnbein!

 

 

💋 Leppestiften jeg har brukt er Winky Lux, LIP VELOUR MATTE LIPSTICK, og fargen heter Dirty Love. Dette er også en leppestift som er skikkelig myk og deilig på leppene, og stort pluss – den smitter ikke så enkelt av, så da kan du fint drikke, kline eller hva enn du velger å gjøre på kveldstid med leppestift på, hehe. Den holder også utover hele kvelden, og ser matt ut selv om den gir fuktighet.

 

💋 Som highlighter har jeg brukt Maybelline Master Strobing Stick. Den er så bra! Altså, skikkelig en favoritt. Jeg likte den ikke så godt i starten men har nå vendt meg til hvor “intens” den er, som egentlig bare er et pluss. Den blender seg også fint inn med all annen sminke og blir ikke liggende som et lag oppå huden, det synes jeg ikke er noe fint uansett om highlighter skal stikke seg frem.

💋 theBalm schwing black liquied eyeliner har jeg nevnt før, men jeg sier det gjerne igjen. Om du ikke er så stødig på hendene og vil legge en fin våt liner er dette den du må gå for, også om du er stødig når jeg tenker meg om – for det enkleste er vel det beste? Perfekt om du trenger å øve deg, eller er proff og vil gjøre jobben på halvparten av tiden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

💋 Bahama mama.. Blir jeg noen sinne lei av dette pudderet? Min favoritt over flere år, og likevel blir jeg aldri ferdig. Det er et matt pudder som funker perfekt om du vil ha markerte kinnbein, jeg liker også å bruke det for å gjøre nesen smalere, som øyenskygge.. Ja, mulighetene er rett og slett mange. En bestselger, og med god grunn. I tillegg er det SYKT drøyt i bruk og jeg hadde mitt første i nesten ett helt år.

 


RABATTKODE! 

Jeg har så klart en rabattkode til dere! «SESM20»  gir hele 20% rabatt på all sminke ut 02.august NB! (Gjelder ikke salgsvarer, Nyx og Jeffree Star).

Coverbrands har rask leveringstid og det beste utvalget av sminke i Norge, så jeg anbefaler at dere titter litt rundt der generelt, siden rabattkoden gjelder for så mye mer enn bare det jeg tipset om. Du finner hele utvalget HER!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg