avhengighet, lære nye ting og eget selskap

I dag har vært min første dag alene på kjempelenge, og herregud så deilig det har jeg vært. Jeg la meg rundt klokken 20 i går, og har sovet i 14 timer (!!), noe som egentlig er alt for mye, men jeg trengte det. Jeg våknet av meg selv uten alarm, fikk unnagjort litt jobb, gikk på biblioteket for å skrive og ellers har jeg bare vært i leiligheten. Alene. Ikke sminket meg, ikke ordnet håret, og hatt på meg den deiligste kjolen. Den er fra nelly, men utsolgt nå. 

Jeg har begynt på en ny bok, den første jeg leser på nynorsk om jeg ikke husker helt feil. Jeg liker den veldig godt! Og så elsker jeg nynorsk, det er så vakkert. På skolen hatet jeg det, men gikk likevel ut med 5 i faget. Jeg så vel bare på det som et unødvendig fag, men jeg er glad jeg kan det nå. 

Og så har jeg spist tre sånne her.. Fy faen, jeg har blitt avhengig. Det er ikke særlig godt engang, men det er noe med konsistensen og ettersmaken som gjør at jeg craver den hele tiden. Litt sånn stygt-godt, om dere forstår hva jeg mener. Jeg spiser et par sånne her hver dag, lol 🙁 

Nå har jeg gjort det helt mørkt på soverommet, og skal legge meg for å se på denne dokumentaren før jeg sovner. “The Family” handler om en sekt, hvor barna fikk LSD istedenfor mat, blant annet. Jeg spurte dere om tips på dokumentarer tidligere i dag og veldig mange anbefalte serien “the keepers”, så den skal jeg begynne på i morgen tenker jeg. 

Leo Ajkic sa noe smart til meg, han kan veldig mye om alt mulig rart, og det er visstnok fordi han ser dokumentarer om ting han ikke egentlig interesserer seg for, men tvinger seg igjennom det. Plutselig en dag får man bruk for informasjonen. Så, siden jeg ikke har utdannelse tvinger jeg meg selv til å se dokumentarer om alt fra matlaging til spirituell oppvåkning, jeg hører på podcaster om alt fra aksjer og økonomi til universet og filosofi, jeg leser bøker om alt fra politikk i USA til koranen, liksom. Det er mye jeg ikke synes er så spennende men jeg lærer MASSE. Jeg kan for eksempel alt, og da mener jeg alt, om 11. september og terrorangrepet, og nå kan jeg helt sjukt mye om å “shorte” aksjer også, haha. Doktor Mengele er også en person jeg kan skummelt mye om etter de siste ukene på dokumentar-kjøret. Vel vel.. 

God natt, folkens! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg