å være forelsket i en jente

//annonse

Det er svært sjeldent jeg ser en film jeg har lyst til å tipse dere om. Dette gjelder forøvrig også når jeg ser filmer på privaten, det skal MYE til for at jeg liker en film. Jeg er den type jente som kun ser filmer med over 8.0 i score på imdb og synes det er totalt bortkastet om en film ikke “gir” meg noe.

For litt siden var jeg på forhåndsvisning av filmen Thelma som kommer på kino 15. september. Det er en norsk film lage av Joachim Trier, og jeg var – som alltid – skeptisk før jeg så den. Men HERREGUD så bra den var! Den handler kort fortalt om Thelma som er oppvokst i en kristen, konservativ familie. Hun flytter til Oslo for å studere og blir dratt i ulike retninger når det kommer til verdiene hun er vokst opp med, sine nye venner, forelskelse og festing.




 

Etter å ha sett filmen snakket jeg non-stop om den til venner i flere dager etterpå, den er både trist, spennende og litt skummel samtidig som den tar opp mange viktige temaer som homofili, religion (i en norsk, kristen familie), ensomhet, å ikke passe inn, festing ++. Det var så mye jeg kunne kjenne meg igjen i, og da filmen var over ville jeg bare se den en gang til. Det skal jeg jo faktisk gjøre også, på premieren den 15. 🙂 

Etter å ha sett filmen hadde jeg en liten prat om hva jeg mente generelt om tematikken, som dere kan se i klippet under her. I tillegg er det også klipp fra filmen: 

Jeg gleder meg SÅ mye til å se den igjen! Jeg skal ta med meg mange venner på premieren. Jeg anbefaler dere seriøst å se Thelma når den kommer på kino, jeg garanterer gode samtaler rundt middagsbordet etterpå. En film jeg lett kunne ha sett sikkert fem ganger til, det her. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg