brann og litt sånt

I natt våknet jeg av at det luktet brent i hele leiligheten, jeg spratt seriøst opp fra sengen for å sjekke om jeg hadde glemt å skru av en stekeplate eller noe. Det brant åpenbart ikke inne hos meg, og jeg kunne ikke se noe brann eller røyk utenfor, MEN – da jeg sjekket VG fikk jeg opplyst at det brant på Sagene som ikke er så veldig langt unna meg. Herregud, man skal IKKE undervurdere instinkt! Jeg ble nesten litt stolt av meg selv som våknet av røyk i det fjeeeeeeeeerne, haha.. “Heldigvis” brant det bare i en barnehage og ingen ble skadet. 

Jeg ble nesten irritert på vaskedamen min av å se disse bildene, speilet er så støvete. Men så kom jeg på at jeg har fått opp en hylle her i mellomtiden, og da blir det sikkert litt støv rundt i luften. Nå følte jeg meg veldig diva (som er negativt) “irritert på vaskedamen”, det er vel for faen bare å finne frem en spray å gjøre noe med det selv. Vaskedamen min er verdens søteste forresten, og cirka annenhver gang hun kommer har hun på seg sokker med marijuana-planter på. Rosa planter, dessuten. Det synes jeg er veldig spesielt, ettersom hun virker så skvetten og usikker, ikke akkurat så veldig rebelsk eller frigjort. Eller så synes hun bare sokkene er fine. Hun kan ikke engelsk og jeg kan ikke kinesisk, vår kommunikasjon foregår med peking og mumling, så jeg får ikke spurt heller. Vel vel! 🙂 

Klærne jeg har på meg i dag liker jeg så godt forresten, toppen er fra sisters point, og buksa er gammel fra Bik Bok. Det er min favorittbukse og har hull både her og der, men jeg klarer ikke gi slipp på den. Er fra Lene Orvik sin kolleksjon for..3 år siden? Om noen har samme i XS og vil selge til meg, kjøper jeg den gjerne. 

Lesepause har jeg også hatt nettopp. Herregud som jeg elsker denne boken. Jeg har fortalt om den både en og to ganger før, men den handler enkelt og greit om en mann i 50-årene, som drikker og ligger med mange damer. Ingenting mer. Den har ikke en spesiell handling eller noe den leder opp til, men den er likevel veldig god. Den ble gitt ut i 1978 om jeg husker rett, i alle fall på 70-tallet, og jeg synes det er så interessant å lese om “livet på kanten” på den tiden. Med fasttelefon og brevutveksling. Forfatteren døde det året jeg ble født. Det er fint, at man med bøker lever evig på en måte.

Nå skal jeg stikke til Botanisk Hage for å ha et intervju med Aftenposten. Det blir hyggelig, jeg valgte stedet og så skal vi vandre litt rundt der og snakke. Vi blogges! (

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg