perfekt sminke til 17 mai!

annonse

Det er snart 17 mai, og selv om jeg er i utlandet på den store dagen, tenkte jeg å komme med tips til dere som skal feire i Norge og er usikre på sminken. Jeg elsker å sminke meg mye til hverdags, men på 17 mai og til sommeren har jeg en look som ser naturlig ut – det er det jeg liker best på den dagen Hva om man kan sminke seg, men få det til å se ut som man ikke bruker sminke? Og enda bedre, benytte seg av så få produkter at man kan ta alt med seg hele dagen, og freshe opp underveis? “No makeup look” er en av de største trendene i vår og sommer, perfekt til flere anledninger. All sminken er fra coverbrands!

Brynene skal være i fokus om man kjører på med en naturlig look, synes jeg. Start med å gre brynene på plass, og så påfører du brynsproduktet. Jeg har brukt Wunder2 wunderbrow i fargen “black brown”. Jeg hadde nesten glemt av dette produktet, jeg var fast tilhenger før men byttet det ut mot en brynspenn for litt siden. Nå kommer jeg til å gå tilbake, for denne er mye bedre og gir et så naturlig resultat! Du kan bruke brynsgel etterpå for å holde brynene på fast, for eksempel Billion Dollar Browgel, men jeg føler ikke jeg trenger det og lar være. 


Haha, dere vet jo jeg eeeelsker denne foundationen.. Max Factor Skin Luminizer i fargen soft honey! En flytende mineralfoundation eller farget dagkrem som gir naturlig dekkevne er akkurat hva du trenger til denne looken, og Max Factor sin er perfekt. 

For første gang i mitt liv har jeg testet ut en concealer som har ulike farger hvor grønt dekker rødt, gult dekker blått etc. Jeg likte den sånn halvveis. Jeg forsto meg ikke på den grønne og endte opp med å se skitten ut, men den gule derimot ga et fint resultat og jeg likte å bruke den under øynene. Nå sliter jeg ikke så mye med hverken rødhet i huden eller blå ringer under øynene, så det kan være derfor? Jeg vet at mange er fan av denne, og det må jo være en god grunn til det. Jeg brukte Ofra Magic Roulette Concealer

Jeg fulgte opp med en lysere concealer for å jevne ut huden – jeg testet for første gang Idun Concealer Miracle Pen i fargen “Raps”, og den likte jeg veldig godt! Fikk jobben gjort og dekte det jeg ville dekke. 

Denne derimot.. Den ELSKET jeg. Maybelline Strobing Stick er en ny favoritt! Jeg har fargen “nude glow”. Jeg ble plutselig 1000 ganger freshere med en gang jeg tok den på! Den ga en så fin highlight, og jeg kommer definitivt til å bruke den flere ganger. I tillegg føles den lett og fin på huden. Ekstra tips: også fin å bruke på lepper! 

Enda en favoritt: The balm Hot mama. Jeg har brukt den i flere år i kinnene, men et ekstra tips er å bruke den som øyenskygge også. Det har jeg gjort her, og faktisk kun den! PERFEKT for denne looken. Supernaturlig og superfresht! 

Leppene skal være naturlige med et hint av farge, og da er Burt`s Bees Lip Crayon  i fargen ?Sedona Sands? perfekt. Den gir også fuktighet, og holder hele dagen. I loves it!


Rabattkode «SEmai17»  gir 20% rabatt på all sminke ut 12.mai NB! Gjelder ikke NYX,  Jeffree Star eller salgsvarer.)

2 kommentarer
    1. Herregud så nydelig du er!! <3
      Elsker den foundationen som du bruker her, har brukt den selv i mange år og elsker den.
      Superfin look, er helt enig med deg i at det bør være en naturlig look på en dag der det ellers er så mye fokus på farger og slikt. Føler det blir for mye med full makeup hahah
      Håper du koser deg på ferie på 17.Mai!
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg