LEV I ØYEBLIKKET

Nå har det skjedd så mange ganger at jeg henger med venner og bekjente, og midt i en samtale forsvinner de bort i telefonen sin og får derfor ikke med seg hva jeg sier. Da orker jeg aldri å gjenta meg selv, for det er så frekt og irriterende. Hvorfor gå ut om man bare er opptatt av snapchat og instagram uansett? Kan man ikke bare bli hjemme, da? Jeg henger ikke med folk for å se på at de trykker på telefonen sin. For en stund siden samlet vi inn alle telefonene på en fest slik at folk faktisk skulle kommunisere med hverandre uavbrutt, og da var det enkelte som ble direkte forbanna over å ikke kunne sjekke snapchat / instagram. PÅ FEST!!! Når man skal sosialisere! Hvor sykt er ikke det? Om jeg hører en venninne kommandere jentegjengen til å ha det gøy på kommando fordi hun skal filme en snapchat en gang til, da klikker jeg. 

Jeg er sikkert skyldig i noe av det selv, men jeg prøver å legge telefonen ned hver gang jeg er med folk for å gi dem min fulle oppmerksomhet. Jeg har begynt å ta telefonen i flymodus et et tidspunkt hver kveld, uavhengig av om jeg legger meg da eller flere timer senere. Det føles så godt å være av sosiale medier i noen timer! Da jeg først startet med blogg var jeg på sosiale medier konstant. Jeg kunne dra på stranda med venner og familie, men ble sittende under en parasoll å oppdatere sosiale medier istedenfor å være i vannet med de jeg brydde meg om. Jeg har etterhvert lært meg å balansere presset mellom å være en kjent figur på sosiale medier, og mitt privatliv. Nå kan jeg lett ta en dag eller to fri fra sosiale medier og så starte på null igjen!

Det er helt OK å ikke oppdatere sosiale medier om hva du gjør hvert sekund av livet ditt, det er så mye bedre å fange øyeblikket med øynene dine. Nå skal jeg møte en venninne, og jeg legger telefonen igjen hjemme. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg