disse organisasjonene støtter jeg!


Det er flere av dere som har spurt meg hvilke veldedige organisasjoner jeg er medlem av, så nå velger jeg å liste opp alle slik at dere (forhåpentligvis) får inspirasjon og vil melde dere inn i en eller to selv. Jeg tror jo de fleste av dere er engasjerte mennesker fra før av, men kanskje man ikke alltid vet hvor man skal gå? Eller hva som passer for deg? 


Framtiden i våre hender – en organisasjon som jobber for planeten vår, jeg beundrer dem for måten de arbeider (har lyktes stort i å engasjere følgere i sosiale medier og legge press på større og mindre selskaper). Dette er en av organisasjonene jeg lærer mest av, og har vært medlem av i flest år. Framtiden i våre hender har mye av “skylden” for at jeg har blitt engasjert i ting jeg er engasjert i. 

WWF  – jobber for dyrelivet i hovedsak, og da blir også miljøvern blandet inn. For tiden er noen av kampsakene som står sentralt vern av rovdyr, dyreliv på arktis og oljeutslipp. En FANTASTISK organisasjon som får til ekstremt mye bra! Jeg skal faktisk på møte hos dem denne uken, og det gleder jeg meg mye til. De har forøvrig noen av de fineste, og tristeste reklameplakatene:


 

Regnskogsfondet – gjør en viktig jobb for å bevare regnskogen. Anbefaler alle å sette seg inn i deres saker om lakseoppdrett og soya, som er interessant og skremmende lesning. Framtiden i våre hender kjører på med samme kampanjer for tiden – som så klart ikke avisene har plukket opp. Jeg funderer litt på hva man kan gjøre her.. Terrorisere lakseoppdrettsidene på facebook? Hehe. Man må bare legge press på dem. 

NOAH – har jeg jobbet tett med i et par år, de arrangerer blant annet fakkeltog mot pels hvert år. HER kan du lese en liste over hva de oppnådde i 2016! Jeg har stått på stand for dem flere ganger og håper på å gjøre mer av det i fremtiden – det kan så klart du også gjøre, kanskje vi sees? 

The Dolphin Project – (her er jeg ikke fast støttemedlem, men jeg gir donasjoner en gang i blant). En organisasjon jeg ble gjort oppmerksom på etter å ha sett filmen “the cove”. Gjør en viktig jobb for delfiner som hvert år blir fanget i Taiji, Japan og sendt til Sea World, men også delfiner som allerede er i fangenskap verden over. 


 

The Elephant Project – Også en organisasjon jeg donerer til nå og da. Disse har jeg forøvrig mailet sikkert 20 ganger uten å få respons fordi jeg har så lyst å gjøre noe, haha.. så om dere kjenner noen som kjenner noen, si ifra. Jobber for å redde elefanter som blir drept for hornene deres, bare i Asia alene blir det drept 100 hver dag. 

ROSA – Dette er ikke en organisasjon jeg er medlem av, men det vil bli donert en større sum til dem fra meg etter t-skjortesalget på kvinnedagen. ROSA hjelper ofre for menneskehandel 24 timer i døgnet. Organisasjonen er ikke av de mest kjente, så de trenger nok all spredning og hjelp de kan få – jobben de gjør er viktig, og absolutt noe man burde legge mer fokus på. 

Det er ikke noe problem om du ikke er stinn av cash, man kan gjøre en forskjell på flere måter. Det er ikke verre enn å sende en mail å spørre om de trenger hjelp med noe, det er alltid jeg som har strukket ut en hånd og ikke motsatt. 🙂 Man trenger ikke alltid å bidra med penger, tid og engasjement hjelper like godt vil jeg påstå. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg