hva er problemet

Av en eller annen grunn klarer aldri jeg og vaskedamen min å booke rett tid for vask, jeg er nemlig hjemme hver eneste gang hun er her. Jeg føler meg som verdens lateste, bortskjemte dritt og sitter på soverommet stille som en mus, hver eneste gang. Hun forstår ikke norsk, hun forstår knapt engelsk, så noen samtaler kan vi ikke ha akkurat heller så om jeg sto sammen med henne ville det gjort vondt verre.. Og ikke tør jeg se på tv når hun er her eller høre på musikk, for da føler jeg meg enda frekkere. Strategien er derfor å være usynlig, og jeg burde ikke ha dårlig samvittighet for jeg betaler henne bra og hun fikk til og med julegave hos meg, men det føles litt teit å være hjemme uansett.

I dag ble hele situasjonen tatt til et nytt nivå av klein, jeg fant ikke kameraet mitt og måtte gå rundt å lete etter det samtidig som hun vasket. Ettersom vi har en språkbarriere kunne jeg ikke forklare meg, og det så derfor ut som om jeg inspiserte det hun gjorde der jeg gikk og løftet på ting og prøvde å få oversikt, haha.. Og når jeg snakker med folk som er dårlig i engelsk, blir plutselig jeg veldig grammatisk dårlig jeg også. “Hey hehe good job cleaning, just looking for camera. Taking picture is work, yes, selfie hehe:) ” sånn snakker jeg da. Uansett, jeg fant det til slutt! 

(annonselenker) Topp HER / Smykke HER (og jeg har ikke vært så blek som jeg er nå siden 2010)….

 


 

Jeg vet noen av dere synes jeg er totalt nørd om har vaskehjelp og at jeg burde vaske selv, men tid er penger som pappa sier, haha. Jeg kjenner SÅ mange som har vaskehjelp, faktisk tror jeg alle de voksne vennene mine har det?? I alle fall her i Oslo. Jeg forstår ikke problemet, helt ærlig. Hun er jo ikke slaven min og har helt sjukt mye bedre timesbetalt enn man har på en “vanlig” jobb. 

Anyways! Jeg fikk to nye parykker (eller parushker som jeg har begynt å si) i posten i dag, og de gleder jeg meg til å teste ut NUH! Og så skal jeg vise dere parykksamlingen min. Den er amazing. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg