ENKEL HVERDAGSSMINKE STEG FOR STEG

//annonse

MIN HVERDAGSSMINKE STEG FOR STEG

Jeg får mange spørsmål om hvordan jeg sminker meg til hverdags, og for å være ærlig – det er ikke kompliserte saker. Derfor viser jeg gjerne i steg for steg, og jeg lover det er enkelt å kopiere hjemme. I tillegg er alle produktene jeg bruker budsjettsvennlige, hvorfor bruke 500 kr på foundation om man finner noe like bra, bare billigere? Så, here it goes!

FØRSTE STEG: HUD

Jeg starter med å prime huden. Jeg merker egentlig ingen forskjell til eller fra om jeg lar være, bortsett fra at sminken legger seg litt finere og jeg slipper å bruke så mye tid på blending. På bildet under har jeg kun på primer, og så lar jeg den trekke ordentlig inn i et par minutter før jeg setter igang med resten.

Primeren jeg bruker er Milani Prime Perfection. Den skal visstnok gjøre at fine linjer og arr blir mindre synlige også, uten at jeg har merket noe til det (for jeg har ingen arr i ansiktet eller linjer). Men jeg liker denne altså! Bedre enn primeren fra f.eks nyx som jeg brukte før, selv om den også er god. 

Neste steg er foundation. Jeg påfører den muligens på en litt merkelig måte, jeg bare klatter den på rundt omkring i ansiktet slik som vist på bildet under før jeg blender ut. Jeg bruker helt ærlig hendene til å blende ut i 90% av tilfellene, jeg synes det er enklere enn kost. Og med en god primer er det faktisk ikke noe i veien for det. 

Jeg bruker Max Factor Skin Luminizer i fargen “soft honey”. Denne har jeg brukt kjempelenge nå, og akkurat denne fargen ser ut til å passe meg enten jeg er blek eller brun av en eller annen grunn. Nesten magisk. Den dekker bra, er lett å påføre og gir i alle fall meg en skikkelig fin glød! Jeg har andre foundationer som jeg bruker noen ganger også, men dette er den som passer hudtonen min best akkurat nå (og egentlig alltid). Den er fin om du vil at sminken skal se lett og naturlig ut, men den krever at du bruker concealer i tillegg om du har noe ekstra du vil skjule. Men jeg anbefaler den virkelig! Det er min favoritt igjennom flere år nå. 

Og slik blir det! Beklager mitt trøtte ansikt, hehe. 

Jeg fortsetter deretter med concealer. Jeg bruker ikke concealer for å skjule urenheter men for å fremheve trekk i ansiktet, og se mer våken ut. Jeg varierer alltid på hvordan jeg påfører men det viktigste for meg er å legge mye på haken slik at denne blir mer markert, litt på nesa for å “contoure”, og under øynene så klart. Jeg bruker svært lite i panna, jeg har høyt hårfeste fra før av og ønsker ikke å fremheve dette så sykt. 

Her brukte jeg Matt Control Corrector – faktisk for første gang. Og jeg elsker den! Den er så lett å påføre med stiften, holder igjennom hele dagen og er i tillegg ikke dyr. Den var også veldig lett å blende ut! 

Tadaaa! Slik ble det, og jeg så med en gang litt mer våken ut. 

ANDRE STEG:ØYNE

Jeg prøvde å vise steg for steg her også, men det ble nesten umulig å fange på kamera så jeg får heller prøve å forklare. Jeg fikset først brynene med Anastasia Brow Wiz i fargen medium brown, før jeg påførte Lilly Lashes (disse har jeg brukt i et par uker nå, de er så gode!). Når det kommer til skygge liker jeg å holde samme farge jevnt over lokket, men også ta en linje under øyet. 

 

Øyenskyggene jeg har brukt kommer alle fra samme sett, nemlig The Balm Meet Matt(e) Trimony. Jeg brukte først Matt Lopez over hele øyelokket (det er også denne jeg bruker under), og så Matt Kumar over der igjen, men veldig svakt! Og så til sist litt Matt Lin litt svakt innerst på lokket. Jeg bruker veldig kort tid på øyenskygge og henger meg ikke så veldig opp i detaljer, jeg vet hva som funker for meg og hva jeg liker. Det eneste jeg er veldig nøye på, er å blende alt fint sammen. 

SISTE STEG:DETAILS

Jeg avslutter med pudder fra NYX Highlight n contour pro palette (her bruker jeg det “guleste” ved de samme områdene jeg brukte concealer, og så det lyseste av de mørke i kinnbein og panne), før jeg går over til Cabana Boy i kinnene (som forøvrig er den fineste blushen av alle jeg har prøvd noen sinne!) og så legger jeg litt Mary Lou-Manizer over kinnbeina og ned langs neseryggen. Da får jeg en perfekt glød! Og med blushen i kinnene ser jeg brått litt søtere ut, også 🙂 

 

Man kan så klart ikke glemme leppene! Ikke jeg i alle fall, hehe. Jeg er helt betatt av NYX Soft matte lip cream i fargen “tokyo”, og har brukt den hver dag siden jeg fikk den. Den er veldig “meg”, og i tillegg holder den skikkelig godt. Det er deilig å slippe påfyll hele tiden!  

Og så avslutter jeg med settingspray fra Gerard Cosmetics – slay all day! Og ja, på bildet under påfører jeg faktisk settingspray, derfor ser det litt rart ut haha. Denne lukter godt og er enkel å ha med seg i sminkeveska! 

Rabattkode: «SEHVERDAG» gir 20% rabatt på all sminke ut 23.mars (Gjelder ikke salgsvarer, Jeffree Star og NYX.) All sminke finner du HER! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg