UKENS SPØRSMÅL #2 – homofili, motgang, healer, operasjon ++


Jeg og samboeren min skal til oslo om en måned eller to. Og i den anledning trenger tips til et spa som vi kan få litt kjærestetid og virkelig fått slappet av litt! Har du noen tips?

Om dere har mulighet, dra til The Well som ligger 20-30 minutter unna oslo med bil (om mine beregninger er korrekte). Det går også gratis buss ut dit fra jernbanetorget. The Well er det beste spaet jeg har vært på i hele verden! Men om dere vil hode dere mer sentralt, har jeg vært en del på spaet på the thief. Det er kjempefint!



 

Kommer du til å være dj på et utested når du kommer til Stavanger i April?

Nei, da er det kun bokturne! Jeg kommer til Sølvberget Kulturhus den 24 april for å snakke om boken, signere bøker og ta selifes. Kom kom kom!!:) Jeg gleder meg masse til å se stavanger, der er det lenge siden jeg har vært! 

Når du bruker clip on hestehale fra luxushair, er det klype eller den med strikk?

Jeg har begge deler, men liker klypa best. Den bruker jeg nesten hver dag, og oftere enn jeg bruker normale extensions. Bildet under, hvor jeg svarer på neste spørsmål, har jeg på meg clip on hestehale med klype! 🙂 

Du skrev om noen plakatbilder på bloggen. Finner ikke igjen innlegget, vil du linke meg det?

Er det kanskje dette innlegget du tenker på? Bildene jeg har er i alle fall fra Desenio, og jeg elsker dem! Jeg har også gitt mamma og noen venninner tips om den nettsiden og de alle har bestilt, så den kan jeg virkelig gå god for.

Har du et godt råd til meg som er skjult homofil?

Jeg aner ingenting om deg, din livssituasjon eller hvordan du har det med deg selv – men det gjør meg alltid vondt at noen holder kjærlighet, og følelsene sine for seg selv. Jeg mener legning er en privatsak og du skal ikke føle et behov for å måtte fortelle alle at du er homofil, du trenger ikke å si noe til noen med mindre du blir veldig forelsket og har kjempelyst, eller du rett og slett trenger å snakke med noen. Men om man er heterofil legger aldri noen press på deg og krever at du skal rettferdiggjøre eller forklare følelsene du har, du får ha følelsene dine for deg selv – akkurat likt er det, eller bør det være, for homofile også. Jeg har ingen gode tips på hvordan du skal komme ut, kanskje annet enn å ikke tenke noe på det? At du kan komme ut den dagen du blir forelsket, eller får deg kjæreste – slik det er for “alle andre”? Jeg håper du forstår hva jeg mener. Men homofili er så normalt, og om det skal fortsette å være det, kan man ikke legge mer press på homofil kjærlighet enn heterofil. Det er like vakkert, naturlig, ukomplisert og komplisert som alle andre følelser. Lykke til, kjære du! 

Hvordan greier du å stå så støtt i hard motvind?

Det går veldig i perioder, ofte klarer jeg ikke det i det hele tatt. Jeg blir lei av å kjempe for en sak jeg ofte føler meg alene om å kjempe for, eller – alene i mitt “utseende” om å kjempe for, om det gir mening. Jeg ser jo rundt meg hvor mye enklere det er for jenter som spiller på at de ikke bryr seg om utseendet, som kan legge ut “stygge” bilder av seg selv på instagram eller filmer hvor de spiser potetgull i senga og lager dobbelhake samtidig som de mener mye om utseendepress og at man må elske seg selv. Den veien er mye enklere å gå enn min, for jeg liker å sminke meg, men mener samtidig mye og er et oppegående menneske. Jeg er kjempelei av å kjempe den saken og jeg er lei av å ikke få en sjanse hos folk. På gode dager kan jeg tenke “nå vil jeg bare vise dem”, og dra stilen min enda lengre, og mene enda mer, men på vonde dager graver jeg meg helt ned og lar heller den dårlige selvtilitten min spise meg opp. Der jeg bare angrer på alt og ønsker å kjøpe en eplefarm i Hardanger og kaste mobilen i elva.

Det er også kjipt å kjempe kampen for miljøvern og dyrevern når jeg hele tiden skal bli “tatt” på ting. Om jeg ikke gjør alt 100% perfekt blir det ramaskrik, og alt det gode jeg har jobbet og kjempet for betyr plutselig ingenting. Det kan være utrolig frustrerende, jeg kjemper jo ikke disse kampene for min egen del men for planeten vår sin del. Hva hjelper det da folk, å rakke ned på meg? MEN.. I 80% av tilfellene er jeg glad for at jeg tør. Glad for at jeg kjemper kampen. Glad for at jeg ikke velger den “enkle” utveien. Glad for at jeg ikke følger trendene, for nå er det jo “trendy” å mene noe, og samtidig se ut på en viss måte. Altså, jeg vet ikke om det jeg sier nå gir noen mening i det hele tatt. Poenget var, jeg greier ikke alltid å stå støtt i hard motvind men jeg tror så hardt på den jeg er og det jeg vil, så selv om jeg faller noen steg tilbake en gang i blant, og selv om det er hardt å reise meg opp igjen, så er målet verdt det.

Hvor er brillene fra?

De er Joakim sine, og er fra Frank Walton som han er ambassadør for! Jeg og Joakim har cirka like dårlig syn, derfor kan vi byttelåne briller nå og da. 

Du har jo fått pendel fra healeren din – kan man få tak i en slik andre steder enn hos healer?

Du, det aner jeg ikke. Det var ikke meningen at jeg skulle få pendel hos healeren min heller, han gir det vanligvis ikke ut til folk. Jeg fikk hans private som han hadde hatt en stund.. Jeg trengte den bare, mente han. Nå har jeg ikke peiling på pendel, men utifra det jeg har forstått (fra flere lesere, blant annet) skal man ikke tulle med sånt og ha peiling på hva man driver med (noe jeg tydeligvis ikke har), man kan ta mange idiotiske valg om man ikke vet hva pendel skal brukes til. 

Hei, Sophie. Når skal du ta operasjon i munnen?

Jeg får regulering 21 mars, og den må jeg ha på i rundt 6 måneder før jeg får operasjon. Det vil si at operasjonen min kommer til å være rundt september / oktober!

Hvor lenge ventet du før du fikk godkjenning av ullevål/tannlegehøyskolen til operasjon av kjeven? Jeg står i kø nå..

Jeg ventet egentlig ikke så veldig lenge, det tok kanskje fire måneder før jeg fikk komme på konsultasjon, og da fikk jeg godkjent operasjonen samme dag. Eller, de sa da at jeg måtte gå hjem å tenke på saken men det trengte jeg ikke, så jeg ringte tannlegen tilbake med en gang og sa jeg ville ha operasjon. Jeg ble så glad at jeg begynte å gråte da jeg endelig fikk godkjent!

Hei! Hvor/med hvem skal du gjøre kjeveoperasjonen din?

Om jeg hadde valgt selv ville jeg ha betalt ekstra og dratt til utlandet, men siden jeg må ha regulering og alt må skje via tannlege og i samarbeid med tannlegen min her, gjør jeg det på Ullevaal hos en kirurg jeg ble henvist til. Akkurat den delen er jeg litt skeptisk ovenfor, norske (kosmetiske) kirurger er ikke så flinke og selv om operasjonen min er medisinsk kommer den også til ha påvirkning på utseendet mitt (altså kjeven). Det er så klart deilig å få en veldig dyr operasjon dekt av staten, men jeg er spent på om det blir verdt det. Jeg skal så klart oppdatere deg på bloggen!

Lurer på hvor den militærgrønne kose/joggedressen er fra som du har hatt i noen av de siste videobloggene?

(For eksempel denne videobloggen HER). Den er fra Wish, men den ble ødelagt etter to ganger. Man får det man betaler for, haha.. Jeg vil med andre ord ikke anbefale folk å handle på WISH. 

Jeg elsker disney filmer som deg, men jeg bare lurer på hvor du ser de klassiske disneyfilmene?

Jeg kjøper eller leier de på iTunes! Der har de best utvalg, og best kvalitet. Man kan sikkert laste de ned ulovlig et sted, men det er dog ikke til å anbefale. Husk at film koster penger, og med god grunn! 

Hvor kan man høre musikken du har gitt ut tidligere?

Spotify! Eller forøvrig youtube og itunes også, men spotify er kanskje enklest. Låtene mine som ligger der heter “love like that” og “lionheart” 🙂


Om du vil stille meg spørsmål til neste uke, så gjør det anonymt på innboks HER! Hvem du er holdes mellom oss, og jeg gir beskjed om ditt spørsmål blir plukket ut. Om ikke svarer jeg direkte der. 🙂 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg