Mitt egentlige navn, min hemmelige jobb og min crush +


Da jeg ble født het jeg kun Elise et par uker. Mamma heter Lise, så det ble nok litt for likt i lengden regner jeg med. Jeg er glad mamma og pappa byttet navnet mitt til Sofie, som etterhvert ble Sophie Elise. Mamma og pappa kaller meg for “fie”, og de eldre i familien skriver alltid “Sofie” med F. Mellomnavnet mitt er Steen etter mamma. Sophie Elise Steen Isachsen er da altså mitt fulle navn! 

Min “hemmelige” deltidsjobb er låtskriving for andre artister enn meg selv. Jeg har alltid skrevet dikt og låtskriving kom som et naturlig steg videre, og så er det noe befriende ved å skrive låter for andre artister enn meg selv – da tillater jeg meg selv å være mer kreativ, litt drøyere, se ting fra andre tidspunkt osv. 

Når jeg har PMS tenker jeg alltid mye på isbjørnene som blir rammet av at isen smelter, jeg samler mamma ekstra mye og så lurer jeg på om morfar har ett fint liv. Det er de tre tankene som sirkulerer når jeg er på mitt mest emosjonelle, haha. 

Fetisha og meg er verdens dårligste innflytelser på hverandre når det kommer til festing. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger vi har hatt en “rolig kveld” som har blitt til “ett glass vin” som har endt opp med strippeklubb og blackout. 


 

Det latterligste minnet jeg har fra et forhold: for et par år siden var jeg på ferie uten min daværende kjæreste, og samtidig som jeg satt på en rooftop på andre siden av kloden og nøyt en kald drink får jeg en rekke varsler på iphonen min fra Uber. For de som ikke vet det, Uber er en app du kan bestille privatsjåfør via, og jeg satt jo stille på en rooftop og hadde absolutt ikke bestilt noe uber hjemme i Oslo. Det viste seg altså at min daværende kjæreste brukte min uber-konto, altså mine penger, på å bli kjørt rundt å ligge med andre jenter. Ikke bare en gang, men flere! Kos for han at han fikk ligge rundt, bare kjipt at han var blakk som faen og måtte bruke mine penger, lol. Nå som jeg tenker tilbake på det er det nesten litt morsomt, og en historie å fortelle. Pass på Uber-kontoene deres folkens!

Jeg nektet først å kjøpe Kylie Lipkit selv om jeg hadde lyst, kun fordi jeg var sjalu på Kylie og ikke ville bidra til at hun tjente mer penger, haha. Det er jo en idiotisk tankegang, så jeg bestilte like gjerne tre lipkits og en øyenskygge da jeg først tok meg sammen – og jeg er kjempefornøyd! Go Kylie! Hun er den eneste personen i verden jeg har følt skikkelig sjalusi over de siste årene (kanskje fordi jeg blir sammenlignet mye med henne på jobb og det irriterer meg), men livet mitt ble seriøst et lite hakk bedre etter at jeg kjøpte lipkits – det ble symbolsk, jeg smurte på lipgloss å ga slipp på hatet.

Gudmoren min er mammaen til Anne-Sofie, som altså er min beste venninne. Jeg er sikker på at Anne-Sofie kommer til å bli gudmor til mine barn også, selv om hun garantert ikke vil fordi hun hater barn. Men sånn må det bli! 

 


 

Min crush for tiden er Elise By Olsen. Daaaaamn guuuuurl.

Jeg beundrer Tone Damli og blir irritert når folk snakker negativt om henne. Media har brukt flere år på å bygge henne opp, for å så ta en helomvending de siste par årene med et mekka av negative artikler. Jeg relaterer meg mye til henne som person men også hennes karriere (selv om vi gjør ulike ting), vi ble begge kjente i ung alder og har opplevd både mye medfart og motvind. Jeg er skikkelig fan av den nye låta hennes! Og når vi snakker om norske kjendisdamer jeg digger – Triana Iglesias. Jeg er så glad hun legger ut bilder av rumpa si hele tiden, og det måtte jeg faktisk skrive til henne i går også, haha. Det er ikke mange kvinner i norge som tør å eie kroppen og seksualiteten sin på den måten når man er en rollemodell for så mange – inkludert meg selv. Jeg ga henne riktignok dette løftet i går angående en video jeg vil legge ut – men ikke tør. Vi får se..


Håper dere likte innlegget! 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg