HVORDAN SMINKE ØYNENE STØRRE – STEG FOR STEG

annonse

En ting jeg gjør ganske ofte om jeg skal på fest eller ta bilder til en spesiell anledning er å sminke øynene større! Og nei, det er aldeles ikke så vanskelig som det kanskje skulle høres ut. Jeg har laget en enkel steg for steg her! 

Øyenskygge. 

Et godt tips er å legge en matt, nude øyenskygge på hele øyelokket fra start. Dette gir en god base fra start, men jeg pleier også å bruke en litt mørkere skygge å lage en illusjon av større øyelokk! Jeg har noe som kalles “hooded eyes” som gjør at øyelokkene henger litt, men det kan man fikse veldig raskt med skygge. Om dere vil ha fremgangsmåte har faktisk jeg og Coverbrands laget en video med teknikker på det tidligere, den kan du se her. I dette innlegget har jeg brukt Smashit Eyeshadow Palette – Mix 1. Den har 28 høypigmenterte farger som holder hele dagen igjennom. I tillegg bruker jeg en børste fra The Balm – den er såå bra for å blende ut! Og en god børste er faktisk nøkkelen til en fin finish på øyenskyggen.

 

Highlighter 

Jeg legger highlighteren innerst i øyekroken, det får øynene til å virke mer åpne og større. Jeg bruker som vanlig Mary Lou Manazier – ingenting slår den! 

 

Mascara 
 

Jeg har vippeextenisons som så klart hjelper på fra før av, men jo lengre vippene er, jo mer oppmerksomhet får øynene! Det er viktig å bruke en god mascara, og jeg vet hvilken dere burde kjøpe. The Balm – tall, dark and handsome er skikkelig bra, jeg elsker at den ikke bulker vippene, den gir bare en naturlig bøy og vippene blir kjempelange. 

EKSTRA!

En nude eyeliner er et MUST om du skal sminke øynene større! Virkelig, det fullfører hele looken og åpner øynene. Den jeg bruker finner du HER! Det er også lurt å ta mørk eyeliner og lage en ekstra lang vinge, og også legge den under øynene – men utenfor våtlinjen. Det har jeg gjort her, som man egentlig kan se ganske tydelig. Den jeg har brukt finner du HER.

Et ekstra tips for trøtte øyne er å bruke EYES BY TOGOSPA | COCONUT EYES som gir en avkjølende, fuktighetsgivende effekt på øynene før man legger sminke – eller om du bare skal gå sminkefri! 🙂 Perfekt før man skal på skolen og ikke har fått så mye søvn, for eksempel. 


Jeg har også en rabattkode til dere:) Skriv «SEE15» i kassen når du betaler så får du 15% rabatt på all sminke ut 01.mars. (Gjelder ikke salgsvarer, Jeffree Star og NYX.)  Coverbrands.no har best utvalg av sminke og jeg er en stolt samarbeidspartner. Topp service, topp produkter og jeg er alltid fornøyd! Dere finner all sminke HER! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg