du må ha en grunn

//annonselenke

Jeg nølte veldig med å legge ut disse bildene av meg selv, det er nemlig ikke akseptert å legge ut lettkledde bilder av seg selv med mindre man har en grunn som er akseptert av samfunnet. Om man for eksempel trener masse, skal stille i fitness, er på ferie eller er fornøyd med å være litt “større”, da er det bare å slenge ut et bilde med en egentlig meningsløs tekst til, for å forsvare at man er fornøyd med seg selv eller akkurat det bildet. Da jeg gikk opp en del i vekt og postet masse bilder av meg selv som var svært utfordrende var det ingen som påpekte noe, men om jeg hadde latt være å skrive at jeg hadde gått opp i vekt ville folk ha reagert, om dere skjønner.

Jeg har ingen grunn nå, egentlig. Og det hadde jeg vel ikke da heller.  Det er sånn jeg ligger akkurat nå i senga, tok bilder og har lyst til å legge ut. Nølingen kommer vel kanskje på kjøpet ved at jeg nå er “voksen og ansvarlig”? Eller at jeg anser meg selv som feminist og er medlem av mange feministiske grupper på facebook, og der blir seksuallsering av kvinner – om så det er en kvinne som selv velger å legge ut bildet – sett veldig ned på. Jeg har opplevd misbruk og jeg har opplevd slutshaming, jeg er imot begge deler men jeg er likevel glad i kroppen min og meg selv, og jeg liker å ta bilder i lite klær. Det betyr ikke at jeg ber om noe som helst, eller setter kvinner tilbake, det betyr bare at jeg er fri og at JEG gjør det JEG mener er OK. Nå ble det plutselig en forklarende tekst til det likevel, men jeg synes det er synd at kropp har blitt et så tabu i en tid hvor man skal akseptere seg selv til det fulle – men det er kun greit å akseptere seg selv om man skjuler seg, eller hvordan var det nå igjen? Eller det er kun akseptert å legge ut bilder av kroppen sin om man misliker seg selv? Å legge ut bilder av kropp er ikke en kampsak for meg i det hele tatt, jeg mener bare at folk burde slappe litt av. 

Jeg bruker svært lite tid på å tenke over kroppene til andre og hva de velger å gjøre eller ikke gjøre, men jeg har kanskje et naivt syn på det siden jeg er i en kvinnedominert bransje. Eller, har jeg egentlig det? Jeg opplever jo så utrolig mye hets og dritt uansett, kanskje jeg bare ikke er en så nærtagende person? Fordi jeg tar avstand fra å sammenligne meg med andre, og ikke orker å bry meg om alt som egentlig ikke har noe å si? OK nå sporer jeg helt av, jeg har så klart opplevd uhyggelige konfrontasjoner jeg også men jeg blir trist når det ser ut til at feminisme for noen skal handle om at kvinner er så sterke og urørlige at man aldri skal bli komplimentert på utseendet fordi det er “fornærmende”. Æh nei jeg vet ikke jeg, det mest sexye som finnes er jo å ha en hjerne man bruker til noe kult, men det må da være greit å ha litt variasjoner i personligheten. 

Korsettet mitt finner du HER (annonselenke)

Jeg har nettopp vært hos mormor og morfar, der spiste jeg så mye at favorittbuksa mi sprakk med en gang jeg satt meg ned i bilen. Digg! Nå venter jeg på besøk av noen venninner! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg