En ukjent mann prøvde å klatre inn vinduet mitt!

For et par uker siden var jeg våken veldig sent, klokken nærmet seg 03 og jeg sto i stuen og ryddet i klesskapet. Leiligheten min har automatisk oppvarming og noen ganger er temperaturen ikke til å holde ut fordi det blir så varmt, så selv om det var kaldt ute og midt på natten måtte jeg ha vinduet åpent. Jeg bor i en høy førsteetasje og jeg hører veldig godt når noen går på gaten utenfor og på den tiden av døgnet pleier det å være en del bråk fordi folk drar hjem fra byen – og spesielt nå i julebordsesongen er det et sinnsykt leven, og jeg har blitt vandt til det, og synes faktisk det er litt hyggelig.

Plutselig hører jeg en slags “skrapelyd” som jeg først tror kommer fra gaten, men så blir den mer intens og jeg snur meg mot vinduet.. Og ser TO HENDER som prøver å løfte seg opp og inn i leiligheten min, jeg tror jeg ser en fot også, og det er så mørkt og jeg har vinduet åpent. Men istedenfor å reagere blir jeg stående som et spørsmålstegn, for min første tanke var at det kanskje var noen jeg kjenner som av en eller annen grunn tar seg bryet av å klatre inn vinduet (og det tror jeg ikke er lett siden det er nesten tre meter til bakken!), og så rekker jeg ikke å tenke så mye før jeg ser at det er en ukjent ung mann. Alt skjedde i løpet av kun et par sekunder og før jeg rakk å gjøre noe mistet han grepet og falt ned på bakken. 

Jeg ble stående stille i noen sekunder og tenke på hva som nettopp hadde skjedd, før jeg rolig gikk mot vinduet og tittet ut – han var borte – og så lukket jeg igjen og gikk å la meg, helt uberørt. Og med vinduet åpent natten etter.

MEN! Nå de siste nettene har jeg plutselig fått skikkelig angst på grunn av dette og kan våkne midt på natten av at jeg skvetter til og tror noen er på vei inn på soverommet mitt eller i stuen, så nå har jeg alltid vinduene lukket og holder på å koke over.. Og jeg har jo voldsalarm så jeg hadde fått hjelp raskt om noe skulle skje, men det er uansett ganske ubehagelig å tenke på. Jeg lurer på om han som prøvde å klatre inn gjorde det tilfeldig, om han visste at jeg bodde der, om han bare var full og ute etter en liten spøk.. Det får jeg vel aldri vite heller. 


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg