FAKKELTOG MOT PELS


 

På lørdag håper jeg å se dere alle foran stortinget klokken 18:30 for å protestere mot statlig støtte av pelsdyrnæringen. Jeg skal selv gå i fakkeltoget som starter litt tidligere på youngstorget, men jeg har også fått æren av å holde en apell foran stortinget og til de oppmøtte. Jeg er kjempeglad for at jeg får bruke min stemme til noe som betyr så mye for meg. 

Når jeg leser igjennom kommentarfeltet på facebook som tilhører dette bildet blir jeg så oppgitt. HVORFOR må det være feil å engasjere seg? Det er faen meg ikke rart at folk ikke tør å bruke stemmen sin når man får kjeft hver gang man gjør det fordi man ikke er hundre prosent politisk korrekt! JA jeg har brukt sminke som har vært testet på dyr tidligere. JA jeg har vesker som er laget av skinn. NEI jeg spiser ikke kjøtt, jeg kjemper for en viktig sak og jeg gjør veldig MYE bra. Jeg har kjempet denne kampen i flere år, og det må jeg faen meg få lov til selv om jeg også tråkker feil noen ganger. Uansett er pelsdyrnæringen forjævlig og jeg er helt imot at statlig støtte skal bli gitt til den industrien. 

Jeg personlig blir glad hver gang noen engasjerer seg, for uansett hva, og jeg kommer ALDRI med en moralsk pekefinger som “ja, men du spiser jo kjøtt?”, for eksempel. Litt engasjement er mye bedre enn ingenting, og blir man møtt med kritikk for alle positive ting man gjør, så får man færre som engasjerer seg og så enkelt er det. 

Takk til NOAH for denne muligheten!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg