Fæle mennesker gjør fine ting, det betyr ikke at de er gode mennesker

Jeg skal (snart) legge denne ballen død, for det er ikke slik at Mannegruppa Ottar er min store lidenskap her i livet og heller ikke mitt største hatmoment (jeg hater for eksempel miljøsvin, dyreplageri og A4 ark hakket mer), men jeg har fått mange spørsmål i dag ang. hva jeg mener om at gruppa nå har startet en innsamlingsaksjon for å gi penger til barn som er syke, og jeg er 100% for at man skal donere penger – absolutt! Men hvorfor skal man måtte samle inn penger for å bevise noe? Da har ting gått ganske langt, eller for å si det sånn – er slutshaming, drapstrusler og hat OK så lenge man donerer penger til en organisasjon?

Fæle mennesker gjør fine ting, det betyr ikke at de er gode mennesker likevel.. Tenker jeg da. Og jeg håper at alle som ikke støtter kvinnehat og undertrykkelse melder seg ut av en gruppe som promoterer den type humor.  For å komme med et eksempel så ble dette bildet lagt ut av meg her om dagen i gruppa, her blir det brukt en motbydelig referanse og noe som er sårt for veldig, veldig mange..


JAJA!!!! Herregud.. NÅ!!! Jeg håper gruppa generelt sett slutter å trykke ned kvinner, og ikke bare tar vare på sine “egne” som “våre koner, døtre og mødre”, men hva med alle andre? Jeg er medlem av flere kvinnegrupper på facebook uten at noen har sett seg nødt til å starte en innsamlingsaksjon for å bevise noe og hvorfor? Fordi man ikke har noe å bevise, man er snille nemlig. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg