REDD PLANETEN VÅR

Den 8. August var dagen i år hvor vi mennesker hadde brukt opp alle ressursene jorden hadde for det året. Resten av 2016 går vi på “sparebluss”. På mindre enn åtte måneder brukte altså vi mennesker opp de naturlige ressursene som jorda bruker mer enn ett år på å produsere. Hvor sykt er ikke det? Vi trenger flere jordkloder for å støtte opp under forbruket vårt som dessverre bare øker, og neste år vil “Earth Overshoot day” komme enda tidligere. Men slik er det ikke – vi har kun en planet, og den tar vi ikke vare på, dumme som vi er. 

Trykk inn på denne nettsiden og les om enkle tips og triks for å leve et litt bedre liv for planeten vår sin skyld. Dette er IKKE reklame, det er noe jeg virkelig genuint bryr meg om til bunnen av sjelen og hjertet mitt, og jeg håper – faktisk nesten forventer jeg – at dere gjør det samme. 

Jeg blir så utrolig forbannet for at man ikke lærer om dette på skolen, jeg hørte ikke et eneste ord om dette igjennom mine 13 års skolegang. Om jeg har noen lærere som leser dette.. Jeg håper dere kan snike det inn i timene, bare en gang i blant om så. For hva betyr egentlig politikk om økonomi, for eksempel, om man ikke engang har en planet det er mulig å leve på? 

God natt! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg