Jeg er bra nok

I dag følte jeg på en helt idiotisk følelse. Jeg hadde det helt greit, så sjekket jeg instagram og så igjennom bildene på såkalte “inspirasjonsbrukere”. Hva som er inspirerende med tynne jenter som later som om de spiser pizza aner jeg ikke, men jeg følger det likevel. Og så plutselig følte jeg meg ikke helt grei. Jeg følte meg stygg.

Men herregud – skjerpings! 

Jeg kan se sånn ut om jeg gjør meg til:


 

Eller sånn i en annen vinkel. Og jeg er like fin uansett.

 

Eller sånn i en vinkel:

Eller sånn i en annen vinkel:

Og man skal kunne føle seg så jævlig fuckings OK uansett. Man velger forbildene sine, og man velger selv hva som er “inspirasjon”. Det er ikke verre enn å trykke på unfollow, og det har jeg gjort nå.

Dagens oppfordring: trykk unfollow på brukere på instagram som ikke gir deg inspirasjon, men dårlig selvtilitt. Ingen skal kunne “inspirere” deg til noe urealistisk. Aldri. Det er ikke inspirasjon, det er en vei til selvhat når man egentlig hadde hatt det helt fint om man bare ikke sjekket telefonen hele tiden. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg