Til deg som er født på 80 og 90-tallet

Jeg og jentene ble veldig nostalgiske her om dagen, og satt å snakket lenge om alt vi hadde nært og kjært i barndommen. Jeg skrev ned alt vi snakket om, og jeg vil gjerne dele litt med deg også. Værsågod, her kommer litt herlig nostalgi<3

HARRY POTTER – PC SPILLET 

Jeg kunne bruke flere timer på dette! Grafikken var elendig og spillet gikk veldig treigt, men hvem brydde seg på den tiden.. 🙂 Man visste jo ikke om noe bedre! Jeg var forøvrig hektet på Tarzan og Peter Pan på pc også. 


THE SIMS 1

Herregud, jeg husker denne senga på bildet! Det var min favorittseng til simmene mine og jeg måtte spare før jeg fant ut hva pengekoden var, på Sims 1 var det “rosebud” om jeg ikke husker helt feil. For noen minner! 


DE GAMLE POKEMONKORTENE.

Grunnen til at alle elsker pokemon go? Den nostalgiske følelsen, regner jeg med – ihvertfall for oss som har bikket 20 år på denne jorden! Jeg hadde en hel perm full av pokemonkort, og akkurat nå er det jo litt kjipt at man har kastet alt sammen. Kunne sikkert ha tjent litt på det.. Det var vel egentlig meningen at man skulle spille med disse, det gjorde jeg aldri. 


PENNYKLUBBEN.

Det var veldig vanskelig å finne noen gode bilder av Pennyklubben, men dere husker sikkert hva det var? Det + TL klubben var nesten alle jenter medlem av, og vi pleide å ha venninnekvelder hvor vi hørte på de skumle cdene og skremte hverandre.. Hest eller ei, man skulle være med i Pennyklubben! Funfact: da jeg googlet Pennyklubben kom det opp bilde av meg? Mulig jeg har blogget om det før, noen er med andre ord veldig opphengt i nostalgiske følelser.. 


– HVA SÅ VI PÅ TV? – 

NRK SVISJ!!! Her kunne man altså sende inn tekstmeldinger som hele Norge fikk se, i tillegg til å stemme på musikkvideoer man ønsket å få på skjermen. Jeg var en dedikert t.A.T.u fan (ja, man må skrive det rett), og brukte masse penger på å stemme “all the things she said” opp til toppen. Og jeg må le litt når jeg ser på dette bildet, “noen rundt 30 som vil taste 😉 “, haha..
 


Noen andre favoritter fra TV på denne tiden.. 


Ellers, om man skulle pynte seg..


Så var det så klart stick on earrings som gjaldt!

Og hva om man ville leke litt i trappa?


Trappetroll, så klart! Jeg vil ha et trappetroll nå.. 


Og hvem ville man se ut som?

BRATZ!!


Og hva om du så gjerne ville ha et dyr, men du ikke fikk lov? Eller bare ikke hadde nok med husdyrene dere hadde hjemme?

TAMAGOCHI ble løsningen!


Og hva leste vi?

WITCH!! Jeg var sååå nære på å kjøpe alle witch-bladene på finn.no her om dagen for 900 kr.. Jeg skal ikke gjøre det (slapp av pappa), men jeg riktignok veldig lyst.


Ah.. BARNDOM, altså! Så fantastisk. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg