en turistdag i Oslo

I går hadde jeg, Anne-Sofie og Marte planlagt å ha en liten turistdag i Oslo ettersom Anne-Sofie nettopp har flyttet hit! Vi dro først til historisk museum, men det viste seg at det – og alle andre museumer holder stengt på mandager, haha.. Det burde vi kanskje ha sjekket opp først. Så istedenfor tok vi beina fatt og gikk til Ekebergparken og så på utsikten, litt skulpturer og snakket om alt og ingenting. jeg kan anbefale å ta turen dit om det er fint vær på grunn av alle de rare figurene og ikke minst tv-skjermene som er satt opp rundt omkring i parken. Vi dro videre til südøst for lunsj, og så ble det en liten gåtur langs grünerløkka for vi endte opp på fyrhuset for et glass vin og en øl hver. Det koster forresten 44 kr for øl på fyrhuset, så det kan også anbefales. 🙂 

Vi får dra på turistattraksjoner en annen dag, jeg elsker det nemlig! Vi har planlagt både teknisk museum, naturhistorisk museum og reptilparken, for å nevne noe. Man gjorde jo ofte sånt når man var liten, men det er også gøy å gjenoppleve når man har blitt litt eldre. 


Takk for en fin dag, jenter! Så glad for at jeg har to av mine aller beste venninner i hovedstaden med meg nå, endelig<3 Jeg ser frem til masse, masse eventyr! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg