HEI BLOGGEN, NÅ ER DET SLUTT!

//Annonse

På vår lille planet er det akkurat nå 59 millioner barn som ikke har tilgang til grunnutdanning og 781 millioner voksne som hverken kan lese eller skrive, fordi de aldri har gått på skole. Og her sitter du, i verdens rikeste land, og leser bloggen til Sophie Elise? Godt jobba!

Tror du virkelig at det hun skriver vil gi deg mer kunnskap om det som skjer der ute i verden?

Eller, kanskje du ikke tror det, eller bryr deg ? fordi slike ting ikke angår oss her i Norge? Vel, da er du det perfekte eksempel på hva som feiler dagens samfunn: Mangelen på kunnskap.

For resten av verden er kunnskap og utdanning viktig. For mange barn i utviklingsland er muligheten til å gå på skole deres aller største drøm.  Hvert år gir vi i Norge penger til forskjellige land og til ulike formål, I fjor ga vi 31,7 milliarder kroner i bistand.

Vet du noe som helst om hva det har ført til?

Nei?

Tenkte meg det.

Bistand har bidratt til at tallet på barn som ikke går på skole nesten halvert seg på 15 år. I år begynner 9 av 10 barn i verden på barneskole. Det er jo utrolig flott, men det er det kun 2 prosent i Norge som vet!

 

Derfor er det på tide at noen setter ned foten og sørger for at Norge løfter blikket fra sine egne skotupper.

Jeg, Daron, har tatt kontroll over denne bloggen og vil slette alt av innhold dersom du ikke klarer å overbevise meg om at jeg tar feil. Vis meg at du har kunnskap og vis meg at du bryr deg om noe mer enn sminke og klær.

Det første du må gjøre er å finne koden i dette innlegget. Akkurat det bør ikke være så vanskelig, men jeg tar ingenting for gitt i dette landet lenger.

Hvis du vil finne meg og redde bloggen må du gå inn på www.daron.no

Lykke til (du vil trenge det)

Daron

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg