et annet tonefall

Bloggen.

Jo mer folk aksepterer det, jo mer hater jeg det. Kanskje jeg bare er en rebell, he he. Litt hipster? Men før man trekker på avløperen kan man jo ta et steg tilbake og tenke.. Blogg må jo ikke være hva alle legger det opp til å være.  Dere vet, alle på nyhetene snakker likt, for de har sett nyhetsankerne i USA gjøre det, og de ser kollegaene sine gjøre det. Hvorfor bryter ingen mønsteren og snakker i et annet tonefall? Slik er vel blogging også. Det er ” dette har jeg gjort, dette har jeg på meg, slik møtte jeg kjæresten min og dette koster en sminkebørste”. Alle snakker i samme tonefall, men jeg føler at min stemme egentlig ligger på et lavere toneleie. Eventuelt høyere. 

Kanskje jeg skal snakke slik jeg vil snakke. Kanskje det ikke må være det man legger det opp til å være. 

Jeg har produsert innhold i så mange år. Produsert, produsert, produsert. Gitt og gitt, og fått responser som “du har fint hår / du har stygg nese” og jeg føler meg så utrolig fordummet av det. Er det slik input man skal få? Det spiser opp all hjernekapasiteten, og man mister litt fokus. Man slutter å ta innover seg kule ting, jeg vil lese en bok, men man får jo ikke tid / prioriterer det ikke for hvorvidt du har de kuleste klærne er alt som betyr noe. Og så har jeg vært så opptatt av å definere meg selv, jeg har vokst opp i hundeår – 5 år eldre blir jeg, hvert eneste år, på grunn av at jeg måtte bli bråvoksen og ta stilling til hvem jeg er – eller den jeg burde være, som er et forbilde. Og så enkelt er det, liksom? 

Og.. Takk for fine ord. 


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg