jeg har sluttet, endelig!

Etter mange mislykka forsøk føler jeg endelig at jeg kan meddele for dere.. Jeg har sluttet å snuse! Jeg har klart det! Jeg har prøvd flere ganger men det har vært for slitsomt, jeg har stresset som en idiot om jeg ikke hadde nikotin i nærheten.. Det har alltid vært en unnskyldning. “Nei jeg skriver bok så jeg må ha snus for å konsenterere meg / jeg er nervøs så jeg må ha snus / jeg er bakfull så jeg må ha snus / jeg skal bli full i kveld så jeg må ha snus” osv. Men denne gangen har det faktisk vært enkelt, og nå vil jeg ikke gå tilbake.

Jeg begynte å snuse for et par år siden. Jeg hadde en venninne som var storsnuser, og det begynte med at jeg fikk smake et par ganger hos henne, og så ble det en vane at jeg tok en snus hver gang vi hang sammen.  Det gikk noen måneder uten at jeg kjøpte en egen boks men kun smakte hos andre, men som 17 år gammel skulle jeg være på forsiden av natt&dag og da fikk jeg 10 bokser med snus i gave hos redaksjonen der.. Og da var det gjort! 

Jeg har aldri snust (snuset? haha) ekstremt mye, jeg har tatt mellom 5-10 om dagen og jeg har klart å holde meg unna i sosiale sammenhenger. Men så ble jeg singel, og begynte å snuse enda mer, jeg ga bare totalt faen – kul som jeg er. MEN SÅ!!! Haha. Brått skulle jeg henge med en fyr jeg synes er ganske fin, alle andre ville jeg bare slå i ansiktet på dater men han her var faktisk bra, så da tenkte jeg faen heller – nå slutter jeg med snusen, jeg skal være en bra og kul person som ikke føler behov for å dra opp snusboksen på en eventuell date. OG NÅ ER JEG FERDIG!

Nå har jeg ikke lyst på snus lengre og tanken på nikotin generelt sett gjør meg småkvalm. Jeg kommer enda til å ta en røyk eller to eller tusen om jeg er ute på fest, det er noe med alkohol som gjør at jeg får så forbanna lyst på sigaretter. Men, utover det, så har jeg ikke noe behov for snus eller røyk. 

Her var jeg 17 år og superglad i røyk. Jeg brukte å snike meg ut på verandaen for å røyke midt på natten.. Jeg var forøvrig glad i alt som var ulovlig. Minner 🙂 🙂 


 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg