Bloggere som betaler for lesere?

Jeg sitter presset opp mot den lille varmeovnen på rommet mitt og lurer på hvordan i all verden jeg skal samle opp nok krefter til å gå ut av døra.. Det er så kaldt at man puster frostrøyk i gangen! Himmel.. Jeg tror ikke mennesker er ment for en kulde som dette. I dag skal jeg spille inn Senkveld, gutta er på norgesturne og når de kom til hjembyen min var jeg så heldig å bli invitert til studio. I dag er riktignok ikke selve sendingen, vi skal bare filme litt rundt omkring i byen. Jeg skal også bli intervjuet av dagsrevyen idag, så da er jeg vel offisielt tilbake på jobb idag!

Ellers har jeg noen funderinger.. Tenk at bloggere faktisk betaler for at mange skal lese bloggen deres? Da mener jeg de som betaler for at innlegget skal synes til mange på facebook. Neste gang du ser en bloggpost som kommer opp i newsfeeden din, hvor det står “sponset / sponsored” under, så betyr det at bloggeren altså har betalt slik at mange skal se den og forhåpentligvis trykke inn. Litt rart, synes jeg? Har blogging kommet til dette, liksom? Det morsomste må være når jeg ser bloggere som har dype, triste innlegg og bare “åh, jeg har en blogg men jeg vil ikke at den skal være stor / ikke hat meg / det er bare noe jeg liker å gjøre” men så betaler de likevel for at mange skal se nettopp det innlegget. Jeg forstår på en måte de litt mindre bloggerne som vil ha en kickstart på karrieren, men når flere av norges største bloggere gjør det, er det i mitt hode ganske merkelig. I should mind my own business, men det er ikke alltid så lett, hehe. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg