svar på spørsmål – mine juletradisjoner

Leserspørsmål: hvordan feirer jeg julaften? 

Jeg feirer alltid julaften hjemme med familien min. Jeg står opp rundt klokken 10, spiser frokost med familien og ser på tv – tv er faktisk en svær del av min julaften, haha. Tre nøtter til askepott, reisen til julestjernen og en eller annen film utover kvelden.. Gjerne Love Actually eller Edward Scissorhands! På formiddagen slapper vi lenge av hjemme, spiser godteri fra julestrømen og slapper av. Tidligere har jeg alltid hengt endel med lillesøsteren min på julaften, men nå er hun på utveklsling så da blir det meg alene eller med mamma eventuelt. Pappa er ikke så glad i julefilmer osv. Rundt klokken 17 synger sølvguttene julen inn (også på tv, hva skulle vi gjort uten..), og så drar vi avsted til familie for å spise middag. Dette året blir det tante og onkel! Her åpner vi gaver, snakker og spiser i noen timer. så kommer jeg hjem igjen, spiser mer godteri, ser på mer tv, holder på med gavene og så… så legger jeg meg! Feste gjør jeg de to dagene etter, på julaften holder jeg meg 100% unna alkohol. 

Julaften så jo helt annerledes ut da jeg var liten, med alle små tradisjoner og at man lekte med gavene sine hele kvelden.. Og at julenissen kom, som alltid var onkel. Nå er jeg ikke så veldig nøye på hva jeg gjør, så lenge jeg får være med med familien, snakke sammen, se på tv og spise god mat. Det er julen for meg! 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg