TIPS – hvordan legge fin øyenskygge!

annonse

Når man ser et bilde som det jeg legger ved under er det vel ikke vanskelig å peke på hva som ser best ut.. Så klart øyenskyggene til høyre! Vet dere hva forskjellen  på disse er? Det er kanskje en selvfølge for de som driver litt med sminke, men for dere som er ganske ferske på det forstår jeg godt at det ikke er like lett.. Da jeg først begynte å se på sminkevideoer på youtube kunne jeg ikke forstå hvorfor min sminke aldri lignet dem jeg så i videoene! Vel, det er faktisk ikke så vanskelig..

 

 

Å ha riktige koster er virkelig et MUST! Jeg vil anbefale for alle å kjøpe seg et “starter-set” fra real techniques. Uansett om du er erfaren med sminke eller ei! Her får man med seg fem små koster til en billig penge, som har alt du trenger for å legge en fin skygge både over og under øynene. I tillegg fungerer en av kostene veldig bra for å legge contour på nese! Vanligvis koster bare en børste nesten like mye som hele dette settet koster. Sjekk det ut her.

Mine favoritter fra settet er de to største børstene. Disse kalles “blending brushes” og gjør at man får et naturlig, blendet resultat slik som på bildet til høyre over. Jeg liker at det er to ulike størrelser, for da blir det lettere å fordele skyggen. En ting jeg også liker godt er at børstene ikke sluker øyenskyggen, sånn at man må påføre flere ganger for å få noe på øyelokket. Dere burde sjekke ut alle børstene til real techniques her.

 

Jeg elsker dette settet med øyenskygger fra nude tude, her har du både noe til fest og hverdag. Det er jo ikke vanskelig å se hvilken som er min favoritt akkurat, fargen saltry bruker jeg nesten hver dag. Over hele øyelokket er favoritten, med en liten dæsj av det lyserosa innerst og under øyenbrynet. Sjekk det ut her.


Jeg føler ikke det er noen regler på hvilke farger av skygge som skal gå hvor, men noe man ofte hører er at man skal gå fra lyst innerst i øyekroken og bygge mot mørkere utover. Jeg er selv veldig stor fan av å ha mørkt over nesten hele øyelokket, og da må jeg ha en god blending brush for å få et naturlig resultat! Jeg er glad i det, på skygger.

«SEEYE» gir 20% rabatt på all sminke hos coverbrands.no ut 17.12, gjelder ikke salgsvarer. Anbefaler dere også å sjekke ut primerne deres, om dere vil at sminken skal sitte godt på! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg