TIPS FOR ET LYKKELIG LIV

Reisen fra ung til voksen kan være vanskelig. Man går igjennom så mange ulike faser, og jeg har merket at jeg stiller meg selv litt for store krav noen ganger og at tankespinnet kan bli litt intenst. Mot vinteren er det fort gjort å grave seg selv ned, og livet kan virke veldig deprimerende.. Så, her kommer mine enkle tips for et litt bedre liv, sammen med noen glade bilder!


 

♥ Ring familien din ofte. De setter pris på det, du setter nok også pris på det. Jeg og pappa snakker sammen veldig ofte, og alltid lenge hver gang. Jeg vil gjerne bli bedre til å ringe de andre i familien også.. Det er ingen skam å be foreldrene sine om hjelp selv om man blir eldre. 

♥ Uansett hvor god eller dårlig en situasjon er, så kommer den til å endre seg. Ting endrer seg alltid, og det er viktig å huske på!

♥ Glem fortiden, og om du er i et forhold – om du tilgir, så tilgir du. Ikke dra opp gamle feil partneren din har gjort, det kommer dere ingen vei med.


♥ Smil og le! Det endrer faktisk hva du føler på innsiden også, om det reflekteres på utsiden. Jeg har en tendens til å holde latter inni meg og ikke smile så mye på grunn av komplekser, og det gjør meg i bunn og grunn enda mer ulykkelig. 

♥ Drikk mye vann! Jeg har vært elendig på å drikke vann, men jeg føler meg som et bedre menneske (yes, really) nå som jeg drikker masse av det.

♥ Sov minst 8 timer per natt. Dette klarer ikke jeg å få helt til, men det er viktig for hvordan dagene dine er. Nok søvn, og nok mat. Helst ikke mer enn 8 timer heller, det kan slå ut motsatt og man blir mer trøtt og sliten av det.

♥ Husk på at det er en bra ting å være god på jobben sin eller på skolen, men jobben din kan du ikke ringe på en dårlig dag – det er vennene dine. Ta vare på dem, og det skal jeg absolutt bli bedre på selv. Jeg fikk en wakeupcall etter mitt eget innlegg om ensomhet, og nå har jeg jammen blitt bedre på det også.

Luxushair by Sophie Elise, farge #1b/18

♥ Ingen er ansvarlig for din lykke bortsett fra deg selv. Ikke gjør lykken din avhengig av et annet menneske, da blir du faktisk ulykkelig nesten uansett.

♥ Les bøker! Det gir en ro!

♥ Du trenger ikke å vinne enhver krangel. Man kan faktisk være enig i å være uenig.

♥ .. Dessuten er det bortkastet tid å hate noen. Livet er helt ærlig for kort, ikke bruk energi på det når du heller kunne ha utviklet deg selv. 

♥ Bruk tid med gamle mennesker, og barn. La oss si over 70 år, under 7? De er de mest åpne som man lærer mest av.

♥ Sitt i stillhet minst 10 minutter per dag. Uten mobil, uten musikk. Sitt bare ute eller i sengen og tenk. Det er meditasjon uten at man konsenterer seg om det. Men ute er definitivt mitt favorittsted.. Da kan jeg høre på fuglene, og jeg føler meg mer fri.

♥ Prøv å gled et annet menneske, hver eneste dag! 

♥ Og husk.. Det er viktig at du er du, for da kan jeg være meg. Det unike er det vakreste, og det har vi alle. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg