Slik trener jeg rompe og mage!

Hei dere 🙂  

Jeg har nå sluttet med både PT og Pole Fitness fordi jeg rett og slett ikke har tid. Jeg jobber med bok, TV og skriver flere blogginnlegg hver dag (det tar faktisk ganske mye tid!) samtidig som det tar mye tid bare å komme seg til og fra alt. Med trening hjemme kan jeg gjøre det mye mer spontant og når det passer meg. Dessuten liker jeg å trene mens jeg kan se på serier på TV. Jeg syntes også at det er deilig å slippe at folk stirrer på meg – tro det eller ei, selv om jeg legger ut veldig mye av meg selv på bloggen hver dag!

Uansett – 1000 grunner til å trene hjemme. Så da tenkte jeg at jeg like greit kan få hjelp av noen som virkelig kan det. Lone Norås har vunnet junior verdensmesterskap i bikini fitness allerede som 19-åring. Det er ganske kult! Hun har her gitt meg hjemmelekser frem til februar med målet om å få best mulig rompe og mage. Minst tre ganger i uken, maks seks. PS! Du kan følge Lone på insta @lonenoraas, facebook og på blogg. 🙂

MITT TRENINGSPROGRAM

Her er gode styrke øvelser for deg som vil ha finere rompe og strammere mage! Du kan trene dette programmet 3-6 ganger i uken. Dette er gode og enkle øvelser du kan gjøre hjemme. Alt du trenger er en LEVITY matte (HER), LEVITY abwheel (HER) og LEVITY minibands (HER) som kan kjøpes på tights.no. Minibands er spesielle strikker som gjør det tyngre og du får bedre effekt av treningen. Du merker det raskt når du trener!

Jeg kjører dette programmet tre ganger i uken. Det er viktig at du presser deg litt om du vil ha god effekt. Prøv å øke med minst én repetisjon hver gang du trener. For viderekomne kan du øke antall serier, eksempelvis at du i stedet for bare 3×15 repetisjoner glutebridge tar 4×15 repetisjoner. Øk belastningen gradvis 🙂


1) GLUTEBRIDGE MED STRIKK

3 serier med 15-30 repetisjoner. Stram mage og rumpe mens du presser hofta opp og knærne ut til siden, over tærne.

Kompresjonstights HER |  SportsBH HER |  Levity matte HER |  Levity minibands HER


 

2) ETTBENS GLUTEBRIDGE MED STRIKK

Sett beinet som er i bakken nærmere midten. Stram mage og rompa. Bøy den ene foten og fokuser på at det er rumpa som skal opp mens du prøver å holde ryggen rett. 3×15 repetisjoner.

Kompresjonstights HER |  SportsBH HER |  Levity matte HER |  Levity minibands HER

Lone har på seg genser HER



3) SIDELIGGENDE HOFTELØFT

Her skal du ligge på siden, med nederste hofte presset mot bakken. Så løfter du den motsatte hofte opp så høyt du klarer uten at korsryggen beveger seg. 3×15-30 repetisjoner. 

Kompresjonstights HER |  SportsBH HER |  Levity matte HER |  Levity minibands HER



4) SIDE HOFTELØFT (stående)

Hold deg til en partner eller en vegg. Stram rompe og mage. Strekk ut hoften så høyt opp til siden du klarer, uten bevegelse i korsryggen. 3 serier med 15 repetisjoner her også (på hver side). 

Kompresjonstights HER |  SportsBH HER |  Levity matte HER |  Levity minibands HER



5) KNEBØY MED MINIBANDS

Med minibands får du ekstra kontakt med rompemuskulaturen. Ha tyngdepunktet på hælene. Skulderbredde mellom bena. Hev brystet opp og se rett fram. La knærne peke utover hele veien opp og ned, hold spennet i rompa. 

Kompresjonstights HER |  SportsBH HER |  Levity matte HER |  Levity minibands HER


 

6) ROLLOUTS MED LEVITY ABWHEEL

Denne øvelsen er knalltung og effektiv men lett å regulere belastningen på. Stram inn magen og sett knærne i bakken. Rull deg ut så langt du klarer og hold spennet i magen hele tiden. 3 serier med 10-15 repetisjoner (gå så langt ut du klarer). PS! Tightsen har vunnet best i test på TV2 Hjelper Deg, Birkebeiner’n og SKIsport. Nedsatt 400 kroner HER! Anbefales.

SKINS A400 BLACK GOLD tights HER  |  Björn Borg SportsBH HER |  Levity Abwheel HER


 

7) ROLLOUTS MED LEVITY ABWHEEL

Ligg på magen. Legg albuene ned i bakken foran deg. Løft opp rompa så høyt du klarer med strake ben. Hold på litt på toppen og skvis til med rompeballene. Spenn ut mot strikken. Strikkene er fargekodet med forskjellig motstand, velg den som passer ditt nå.

SKINS A400 BLACK GOLD tights HER  |  Björn Borg SportsBH HER | Levity minibands HER


PS! TIGHTS.NO HAR FORTSATT BLACK FRIDAY SALG -> HER

Tights.no har også en julekalender hvor lukene er fylt med produkter for over 25 000 kroner. Trekning hver dag i desember helt frem til jul! Når du deltar kan du også låse opp en rabattkode som gir halv pris på treningsutstyret jeg bruker. 🙂

 

1 kommentar
    1. I like the valuable information you provide in your articles.
      I’ll bookmark your weblog and check again here frequently.
      I’m quite sure I will learn many new stuff right here!
      Good luck for the next!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg