50 SPØRSMÅL OG SVAR

Mange av dere lesere har lurt på om jeg kan ha en runde med 50 spørsmål, og jeg skal ærlig innrømme at jeg har satt meg ned veeeeeldig mange ganger for å gjøre det, men alltid stoppet halvveis.. Jeg kan jo ikke fatte at noen måtte mene det er spennende å lese slikt om meg, men igjen, jeg synes jo det er gøy å lese dette på andre blogger. Så hvorfor ikke! 😉 


1. Hvor gammel er du om 5 år? 25 år! Det er jo ikke noe gammelt akkurat, og jeg har store deler av livet mitt foran meg, håper jeg. 

2. Hvem har du vært sammen med i minst to timer i dag? Robin og Charlie. Som hver eneste dag fordi jeg ikke er sosial. Jeg gråt nettopp fordi jeg føler jeg ikke har et sosialt liv, haha. Sånn er det.. 

 3. Hvor høy er du? 1.58 cm lav. Som absolutt alle påpeker når de møter meg for første gang, lol.

4. Hvilken film så du sist? Jeg har ikke sett film på evigheter egentlig, så den siste blir shrek 3 som jeg så for litt siden. Jeg prioriterer serier mest! 

5. Hvem ringte du sist? Prøvde å ringe Anette Marie opp igjen fordi hun hadde ringt meg. 

6. Hvem ringte deg sist? Anette, haha. 

7. Hva stod det på den siste sms?en du fikk? “Sykt bra figur du gjorde å Lindmo intervjuet!:)”

8. Foretrekker du å ringe eller sende sms?  Det kommer helt an på hvem jeg snakker med, om det er noe som skal planlegges vil jeg ha det på sms slik at det er lettere å holde oversikt. Om det bare er snakk så vil jeg ta det i telefonen, for det føles mer personlig. Og ja, intervju og slike spørsmål vil jeg også ha på sms, slik at det ikke blir noen som missorstår. 

9. Hva er ditt favorittsted? Jeg har vært på mange fantastiske steder, men det jeg har nærmest for meg er Harstad, der jeg kommer fra. Det er utrolig. Også Key West i USA! 

Fine Harstad. Og fine meg!? Hva skjedde.. 


Og fine Key West! 

10. Hvilket sted foretrekker du minst? Når jeg må gå ute midt på natten uansett hvor det er. Redd for å bli drept, vet dere. 

11. Når så du moren din sist? Det var i Spania i september, så det begynner å bli en stund siden.. Men gjett hva? Hun kommer til oslo på tirsdag, jippi! Så da får jeg kvalitetstid ettersom hun skal bo litt hos oss også. 

12. Hvilken øyenfarge har du? Blå. 

13. Hvilken julesang er din favoritt? When you wish upon a star og himmel på jord med Kurt Nilsen.. Eller, det finnes så mange vakre julesanger. Nå må jeg nesten høre på en, haha..

14. Er foreldrene dine gift eller skilt? Ingen av delene. De har aldri giftet seg, men har vært sammen i.. kan det være 25 år? Siden mamma var på min alder, eller litt yngre enn det jeg er nå. Sykt at de klarer, men de virker veldig glade i hverandre enda og er ikke sammen fordi de “må”, men fordi de ønsker det. Veldig inspirerende, og de har lært meg mye om forhold selv om jeg ikke tar det til meg, haha. Men jeg husker på det i hodet!

Her var de yolo, ass.


15. Når våknet du i dag? Jeg sov til rundt klokken 09, men lå i sengen med Robin til ca halv 11. Og det er faktisk å dra den litt langt om jeg som må strukturere egen hverdag skal få gjort mye..

16. Hvor tror du at du befinner deg om 10 år? Jeg aner ikke, da er jeg 30 år. Jeg håper jeg er lykkelig. At jeg er tilfreds med hva jeg har klart å oppnå, at jeg har gjort det bra i jobb. At jeg ikke er avhengig av noen, emosjonelt altså. Eller i det minste at jeg har lært meg at jeg ikke nødvendigvis behøver å være det. Jeg håper jeg har et slags imperium under meg.. Familie og kjærlighet tenker jeg ikke så mye på. Om jeg blir gravid idag eller om 20 år aner jeg ikke.

7. Hva skremte deg om natten som barn? Det var ingenting spesifikt som skremte meg slik jeg kan huske, men da jeg ble litt eldre skremte tanken på at mamma og pappa skulle finne ut hvor mye penger jeg hadde brukt på poly-ringetoner meg veldig, haha. Dere som er veldig unge nå forstår ikke denne, men da jeg var ung (herregud) så fantes det nemlig ikke iphone. Da hadde man sånne dårlige telefoner som man kunne bestile ringetoner til, som hørtes ut som kjente låter. Dette kostet så klart penger. Og jeg kjøpte så jævlig mange, for det var om å gjøre å ha mest mulig for å være kul på skolen. De fant så klart ut hvor mye jeg hadde brukt. Har fortrengt hele greia litt.. 

18. Hvilket siste youtubeklipp fikk deg til å le? Haha, denne. Jeg elsker virkelig bretman, og har sendt han fanbrev på facebook.. Fikk ikke svar. 

19. Hva er din beste egenskap? At jeg er ydmyk og veldig snill. Og ærlig. 

20. Hva er din verste egenskap? Jeg er dårlig til å holde kontakt med venner fordi jeg prioriterer jobb fremst (man kan jo se på det som både bra og dårlig..), jeg snuser! Det er en utrolig dårlig egenskap. 

21. Sover du med eller uten klær om natten? Spørs ærlig på om det har blitt litt.. kjærestekos eller ikke. Så ja jeg sover ofte naken, men om jeg er alene eller om vi legger oss på ulike tidspunkter så kan det skje at jeg har truse og en tskjorte. 

22. Hvor mange puter har du i sengen? Vi har to. En hver! 

23. Hva er det rareste du har spist? Ikke spist, men jeg har drukket tiss. Ikke spør, det var et uhell og er det jævligste jeg har opplevd. 

24. Har du stasjonær eller bærbar data? Har begge deler! Men jeg har nesten aldri brukt den stasjonære (en imac) til annet enn å se på serier eller høre på musikk fordi den har bra lyd. Robin bruker den mest så jeg tør nesten ikke se på den i tilfelle jeg kommer over noe kleint. 

25. Foretrekker du sko, sokker eller barføtt? Barføtt! Barføtt! Jeg har ALDRI sokker på meg. Og da mener jeg virkelig aldri. Jeg eier ikke et eneste par! 

26. Hva hører du på akkurat nå? Jeg hører mest på min egen spilleliste på spotify som dere finner her. 

27. Hvilken iskrem er din favoritt? Usikker, fordi jeg er generelt sett veldig glad i is. Men om man lager sin egen mix med vaniljeis, og tar sjokoladesaus med daimbiter i, så smaker det fantastisk! Og alle iskremer man spiser på stranden i utlandet.

28. Hvilken dessert er din favoritt? Jeg bestiller nesten alltid sjokoladefondant med is og bær om jeg spiser ute. Jeg elsker det virkelig! 

29. Hva er den største premien du har vunnet? Jeg har helt ærlig ikke vunnet noe større enn 250 kr på et flaxlodd en gang i tiden.. 

30. Liker du kaffe? Jeg synes kaffe er helt OK. Takker som regel ja til en kopp, men drikker ikke mer en halve. Maks. 

31. Hva drikker du helst til frokost? Juice! Appelsinjuice uten fruktkjøtt er favoritten.

32. Hvem var din favorittlærer på vgs? Min favorittlærer på videregående var en mann som het Ulf, helt til han var frekk mot meg og bestevenninna mi. Da var han brått ikke en favoritt lengre, haha.. Men når jeg tenker tilbake var han jevnt over veldig bra. 

33. Kan du spille poker? Absolutt ikke. 

34. Hva har du spist i dag? Pasta, litt godteri og fiskesuppe. Og det er jo faktisk nesten ingenting når jeg tenker meg om.. Jeg skal ta meg en tur på bunnpris etterpå for å fylle opp kjøleskapet litt, for nå er det lite mat hjemme. 

35. Nevn en historisk personer som interesserer deg? Josef Mengele tror jeg. Altså ikke av beundring, men av skrekk kanskje. Jeg har lest utrolig mye om han, artikler, bøker, sett filmer.. Ja. Det er grusomt. Og så Kurt Cobain har jeg sett en del filmer om, lest om, og hørt all musikken så klart. Og så har jeg og bestevenninna mi, Anne-Sofie, en merkelig fascinasjon for Frida Carlo.. 

36. Hvilken radiostasjon var den siste du hørte på? mp3 i taxien i går på vei til fest. Jeg bytter alltid om til den kanalen når jeg er på vei for å feste, fordi den er uten reklame. 

37. Vil du ha barn? Nei, slik som jeg tenker per nå så vil jeg faktisk ikke ha barn. Det kan så klart endre seg etterhvert, det går veldig i perioder for meg. Men jeg er bare 20 år, og jeg har så mye igjen å oppleve for kun meg selv. Dessuten slik som verden er idag, med tanke på overbefolkning så føler jeg faktisk det er egoistisk å få barn. Men igjen det kan jo endre seg.. Ikke vet jeg. Barn virker så fjernt.

8. Kan du noen andre språk enn norsk? Engelsk, tysk og svensk. De to siste forstår jeg vel heller bare, haha. Jeg leser svensk like bra som norsk og forstår jo alt Robin sier, og samme med tysk. Bare at jeg ikke høres så veldig bra ut når jeg snakker det selv. 

39. Sover du på en spesiell side? Jeg sover alltid på venstre side av sengen, på rygg med det høyre beinet på Robin og den høyre hånda i håret hans. 

40. Foretrekker du havet eller basseng? Ingen av delene. Må passe på extensions vettu, haha.. Men jeg liker jo best å være ved havet istedenfor ved et basseng, jeg liker bare ikke å bade i det.

41. Hva bruker du helst penger på? Ingenting. Jeg bruker helst ikke penger, haha. Dere vet som Kanye West sier, hvite mennesker får penger og bruker dem ikke. Der er meg. Sparer i en evighet og kvier meg for å kjøpe mat. Men om jeg reiser liker jeg å ha first class på flyet, og et dyrt hotell. Og så har jeg jo et par dyre vesker. 

42. Eier du dyrbare smykker? Nei, det gjør jeg ikke. Ingen som koster mer enn 3000 kr, iallfall. 

43. Hva er ditt favorittprogram på tv? Er det lov å si bloggerne? Som faktisk starter med en ny sesong til våren! Her er jeg med, så klart. Denne gangen er vi mange ulike mennesker, og bloggerne skal sendes mandag til torsdag hver eneste uke i fem uker. Gleder meg til mer action! Og etter dette håper jeg på egen serie 😉 

44. Hva skal du gjøre i helgen? Neste helg skal jeg være med i et program på tv2, som er en konkurranse. Gruer meg som et helvette for da må jeg stå på en scene igjen.. Heldigvis ikke direktesendt denne gangen, men med publikum. Hva er det jeg har takket ja til!? Og så er foreldrene mine i Oslo, så jeg og pappa skal på et møte på Fredag, da skal også aftenposten følge meg rundt. Søndag er den store planleggingsdagen, så da blir det blogg og avtalebok 🙂 

45. Kan du stå på slalom? Ja, jeg kunne iallfall kjøre twintips en gang i tiden. I Harstad er huset vårt ganske nærme alpinannlegget uten at jeg skal skryte på meg så alt for mange turer opp dit. Da jeg var 13 år og hadde min første kjæreste ble det riktignok noen turer dit, han var interessert i sånt og jeg skulle jo tøffe meg og ønsket meg twintips til jul. Og slik lærte jeg det.

 46. Hvordan imponerer man deg? Ved å være ydmyk og åpen ovenfor andre mennesker, uansett hvem de er eller hvor de kommer fra, hvor mye penger de har osv. Ydmykhet er dessverre en sjelden vare og jeg opplever ikke å møte så mange mennesker som er det, så når det først skjer blir jeg veldig glad. 

47. Hva slags ringelyd har du på mobilen? Den helt vanlige ringetonen til iPhone, men jeg har nesten alltid telefonen på lydløs. Har ikke vibrering engang og derfor er det litt krise når den forsvinner. 

48. Fortell en ting leserne dine antaglig ikke vet om deg? Mange blir kanskje overassket over at jeg er veldig rolig som person, jeg er ikke en sånn hyper jente som løper rundt, roper og hviner for å få oppmerksomhet. Jeg er alltid den som holder tilbake, observerer, sier ikke så mye. Og så smeller jeg til om jeg har noe å si som faktisk gir mening. Ikke sånn “åh, se på meg” som mange kanskje tror..? 

49. Hva har du nærmest deg nå som er rødt? En tskjorte som henger i Robin sin del av skapet med det norske flagget på?? Visste ikke engang at han hadde den. Og nei, han bruker den aldri. 

50. Er du sosial? Ja, det er jeg. Egentlig så er jeg jo det. Men dessverre har jeg mistet mye av det fordi jeg er så travel. Jeg er veldig trist over det, og jeg føler meg ganske isolert. Jeg møter mennesker nesten hele tiden på grunn av jobb, men det er jo bare overfladisk og det er ikke mennesker som vet hvordan jeg har det, eller hva som skjer ellers. Det er trist. Men det er jo opp til meg også. 


 

 

Klem til dere!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg