HVORFOR LÆRER MAN IKKE DETTE PÅ SKOLEN?

Vær forberedt på å bli blåst av banen. Sånn helt seriøst, etter å ha tipset pappa om denne sendte han meg en sms med ” fy svarte faen, det blir vanskelig å sove inatt etter å ha sett cowspiracy”. Dette er sannheten som ikke verdens ledere, organisasojner eller de viktigste mijøvernskeskytterne vi har ønsker å snakke om, eller har motet til å innrømme ikke minst.

Enten du tror på klimaendringer eller ikke , så vil denne filmen være spennende. Det er interessant å se hvordan man blir lurt inn til å tro på alt mulig, kun for å beskytte noe så uviktig og ikke minst kortvarig som økonomi. Denne filmen er uvirkelig skremmende. Den viser hvorfor jeg er vegetarianer, og hvorfor jeg nå skal begynne å ha veganske uker. Veganske dager. 70% veganer skal jeg være, så får jeg ta det fra der. Målet er 100% etterhvert. Filmen får fram budskapet sitt uten å vise skumle scener med dyr som man ofte ser. 

Ariana Grande er veganer! 

Det føles så håpløst. Jeg vil ikke engang ha barn lengre. Noen ganger stopper jeg opp, jeg blir satt på pause. Jeg får øyeblikk hvor jeg tenker over all lidelsen både mennesker og dyr må igjennom for at vi skal sitte på “toppen” av næringskjeden og godte oss. Alle andre problemer blir så små. Vi kan dusje sammen eller ta buss istedenfor bil alt vi ønsker, men det er så håpløst om vi ikke slipper tak på vår største byrde – egoismen. Tenk at vi ødelegger den vakre jorda vår. Det ødelegger meg. 


Da jeg gikk på skolen så vi ofte filmer, men ingen film som er i nærheten like viktig som Cowspiracy. Jeg vet at noen av venninnene mine skal bli lærere, og dere andre som leser dette og skal inn i / er i samme bransje. VÆR SÅ SNILL å vis denne filmen på skolen. Det er så mye viktigere enn å se hvordan pyramider ble bygget, eller å skrive anmeldelser av “yes man” eller hva man nå måtte finne på. Dette er livet vi lever.

Filmen er tilgjengelig på netflix. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg