HVA STEMMER JEG VED VALGET?

Jeg håper alle stemmer ved kommunevalgene idag? Det er utrolig viktig! Selv om du ikke vet helt hva du skal stemme på, så kan man stemme blankt også. Jeg ville bare påminne dere ettersom jeg selv er på vei ut døren nå for å avgi min stemme. Jeg er ganske innsatt i politikk til vanlig, men jeg har likevel lest meg ekstra opp den siste tiden slik at jeg er 100% sikker i mitt valg. Jeg har jo skrevet politikk litt nå og da på bloggen, så jeg kan like gjerne dele med dere hva jeg stemmer – forstår ikke helt hvorfor folk på død og liv skal holde sånt hemmelig, haha. Det er jo bare bra å ha meninger!

Nå ved kommunevalget stemmer jeg Høyre, og sist det var stortingsvalg stemte jeg miljøpartiet de grønne. Jeg har mine grunner til å stemme som jeg gjør, men ved kommunevalget er det mest “egoistiske grunner”. Jeg tror ikke miljøpartiet de grønne vil få statsminister men jeg har et ønske om at de skal ha en viktig stemme for folk, så derfor er det så bra at de har økt såpass mye den siste tiden. De andre partiene legger litt for lite fokus på miljø synes jeg..

Godt valg, håper alle bruker stemmeretten sin – husk på hvor heldig vi er som har muligheten!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg