MIN KROPP, MIN AVGJØRELSE

Det er ofte jeg er på store fester eller eventer hvor jenter er leid inn til å danse i undertøy, og jeg personlig synes det er dritkult og respekt at de tør å gi av seg selv på den måten, ta makten over sin seksualitet og bare eie oppmerksomheten over alle akkurat der og da. Jeg skulle ønske jeg var like tøff, og følte meg like komfortabel, men det er en annen historie.

En gang jeg var på en slik fest da, og slike jenter sto og danset hørte jeg en jente si “herregud, hun der ene der har kjæreste. Det hadde ALDRI min kjæreste fått lov til å gjøre, så sykt ekkelt!”. Og da tenker jeg først og fremst, hadde jeg vært en gutt så ville jeg vært kjempestolt om min kjæreste likte seg selv så godt, var så stolt over kroppen sin og at hun ikke MINST hadde selvtilitt til å gå opp der å vise seg fram, jeg ville behandlet henne som en dronning og virkelig vært stolt over det. For det andre, HVORFOR skal man ikke få lov til å vise at man er vakker selv om man er i et forhold?

Jeg får ofte høre “åherregud du er en HORE som legger ut bilder av deg selv i lettkledde klær når du har kjæreste, stakkars han”. First of motherfucking all, jeg legger ikke ofte ut bilder av meg selv i lite klær, og det er heller ikke drøye bilder. For det andre, skal man liksom la seg selv forfalle, dekke seg til, ikke være den man er fordi man har kjæreste? For det tredje, er ikke det viktigste at jeg er snill? Og for det FJERDE, om Robin hadde lagt ut et bilde av seg selv i lite klær, så hadde jeg aldri i mitt liv brydd meg men enda verre er at jeg hadde aldri fått høre noe om det heller om hvor dårlig kjæreste han er. Folk hadde vel kommentert “åh så kjekk han er sikle sikle, heldige Sophie”. Hvorfor hadde ikke han vært en hore, da? Hvorfor er det ikke synd i meg da? Fordi det ER ikke det! 

Jeg hater ansiktet mitt. Jeg synes det er jævlig, forbanna stygt og jeg kan gråte av å se meg selv i speilet. Men jeg elsker kroppen min, og jeg er veldig stolt over den. Jeg mener at jeg kan få vise fram det jeg har, uten å ville søke oppmerksomhet fra gutter eller ville ha noen andre enn kjæresten min? Om en gutt eller jente eller hund eller katt eller hva det nå enn faen måtte være legger ut bilde av seg selv i lite klær tenker jeg aldri ned om den personen.

Jeg har heldigvis en kjæreste som er veldig støttende ovenfor meg, noe jeg unner alle å ha. Jeg vet han alltid har mine beste intensjoner og jeg stoler på hans dømmekraft, og han er også veldig flink til å bygge meg opp. Hvorfor er ikke alle slik? 

Jeg har aldri ansett meg selv som en aktiv feminist, men på dette punktet vil jeg VIRKELIG ta et standpunkt. Gi jenter samme rettigheter som gutter, la oss gå kledd akkurat som vi vil, si hva vil og danse hvor vi ønsker uten å være horer. Det er en over hundre år gammel tankegang! Og jenter – ikke snakk ned om andre som ser bra ut. La de få den oppmerksomheten de får, det gjør dem ikke noe mindre pene for gutter ved å stå å kommentere hvor horete de er. 

Deal? 

2 kommentarer
    1. Påstår du at du IKKE legger ut mange lettkledde bilder? Du byr deg jo fram rett som det er og dytter rumpa eller puppene opp i kameraet som et ludder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg