Dette skjer ikke i Norge, sier du?

Jeg er ikke den type person som skal prøve å pakke mitt livssyn på andre. Vi er ulike, vi alle kommer fra ulike oppvekster og ulike kulturer så jeg kan forstå at vi alle tar ulike valg. Som dere vet er jeg pescetarianer, jeg spiser altså fisk men ikke kjøtt – når jeg kjøper inn fisk hjemme sørger jeg også for at det ikke er laks fra oppdrett, og jeg prøver å velge resturanter som serverer kortreist mat. Uansett, det var ikke poenget..

Jeg får ofte høre argumenter som “dyremisshandling skjer ikke i norge, og dyrene har det bra”. For meg er det enkel matematikk at om du tenker deg alle som spiser kjøtt i norge, og hvor for det skal gå for å produsere så mye, da kan det ikke være “humant”. For litt siden fikk jeg tilsendt dette bildet, som er tatt rett utenfor et slakteri i norge:

Man kan jo stille seg spørsmålet å lure på “hvor er mattilsynet?”. Vel, mattilsynet her lå faktisk i samme bygg, og mattilsynet er en spøk når det kommer til dyrevelferd i Norge. For all del, ikke regn med at latterlige mattilsynet som er kjøpt å betalt skal sørge for noe som helst.

De eneste som kan gjøre noe er forbrukerne – det er meg, og det er deg. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg