en av de beste dokumentarene jeg har sett!

annonse

Sist uke dro jeg og Kristin for å se en forhåndssvisning av filmen Pøbler. Jeg hadde ikke lest meg opp på forhånd og ante ikke hva som ville vente meg, alt jeg visste var at vi skulle se en dokumentar om.. ja, pøbler. Unge mennesker som har falt litt utenfor. Jeg tenkte bare oh no, kommer dette til å bli enda en historie om han ene som prøvde narkotika den der ene gangen og advarer andre om hvor farlig det er? Eller hun der ene som skulket skolen et par dager for mye? Man har hørt det en million ganger før.. Men gud, så utrolig feil jeg tok. Pøbler er en av de uten tvil beste, sterkeste og mest intense dokumentarene jeg har sett i hele mitt liv, og jeg har sett maaaange. Dette var ekte.

 

Mye av det som skjer i filmen og enkelte scener har jeg sett så mange ganger i mitt liv – jeg kunne peke på de ulike menneskene og tenke “han kjenner jeg, hun kjenner jeg” uten å egentlig gjøre det. Kun fordi det føles så nært. Jeg og Kristin snakket faktisk etter filmen om hvor truffet vi begge ble. Jeg har også snakket om den i flere dager til venner og bekjente, fordi ALLE burde se den! Se den, ta det inn, reflekter over det. Legg vekk tlf, og gi filmen ditt fulle fokus. Da lærer du nok ett og annet om enten deg selv, eller mennesker du har kjent igjennom livet.

Dere kan se trailene her.. Men jeg tenker nesten at dere heller bare burde løpe å se filmen når den har premiere, og bestille biletter kan dere gjøre her.

Forresten, om du har blogg på blogg.no kan du delta i en konkurranse her via bloggklubben, og vinne to biletter til deg og en venn 🙂 Det er 20 biletter fordelt på 10 vinnere, lykke til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg