hvordan jeg redigerer bildene mine!

Det er veldig mange som har spurt meg hvordan jeg redigerer bildene mine, og det er faktisk veeeldig enkelt! Jeg bruker to forskjellige nettsider, pixlr.com/express, og ipiccy.com. Disse er for helt grunnleggende redigering, og jeg savner egentlig photoshop ganske mye med tanke på å lage kollasjer for eksempel. Men om du bare skal gjøre litt enkel bilderetusjering vil jeg likevel anbefale disse!





 

ipiccy lager jeg collager, setter inn tekst og “stickers”, og i tillegg kan man gjøre huden finere, brunere, øynene mer klare, forstørre hva man vil, forminske hva man vil.. Det er bare å prøve seg fram inne på kategorien “retouch”. Om du vil gjøre bildet ditt litt finere anbefaler jeg effekten jeg har brukt på bildene over, da må du gå inn på “photo-effects” og så bla deg nedover til først “cross process”, velge den, og så “rainbow”. Disse to sammen blir tilnærmet likt bildet over, det kommer så klart litt an på utgangspunktet.

Du må logge deg inn via facebook for å bruke ipiccy,  men slapp av – det kommer ikke noe opp på facebooken din, så slipper du at vennene dine ser!

 

pixlr.com/express er den siden jeg mener har de fineste effektene på bildene når man skal redigere. Jeg elsker alle inne på “vintage” og spessielt effekten “nash”, og så liker jeg “hagrid” ,”josh” og alle inne på “overlay”. Det er på denne nettsiden jeg også lager rammer rundt bildene mine, redigerer alt lys, og jeg tar nesten alltid siste finish på disse bildene her. Man kan også redigere tennene hvitere, huden renere etc, men akkurat den delen mener jeg ipiccy er bedre på. pixlr.co/express er likevel favoritten fordi det finnes så utrolig mange fine effekter!


For å få bildene ut på instagram sender jeg dem til meg selv på facebook, og så lagrer jeg dem via mobilen. Vanskeligere enn som så er det ikke!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg